پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:50 - 1399/08/20

دو باند فساد اقتصادی در گلستان متلاشی شد

اعضای دو باند سوءاستفاده یکصد میلیاردی از کارت‌های بازرگانی و دلالی در حوزه آرد شناسایی و دستگیری شدند.

به گزارش کارگر آنلاین، رییس کل دادگستری استان با اعلام این خبر گفت: با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج)، اعضای شبکه‌ای که با سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی برخی افراد اقدام به فرار مالیاتی می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

هادی هاشمیان با اشاره به دستگیری اعضای این باند ۳نفره که با سوءاستفاده از یکصد کارت بازرگانی اقدامات خود را انجام می‌دادند گفت: تا کنون بیش از یکصد میلیارد تومان فرار مالیاتی از این شبکه کشف شده است.

وی افزود: متهمان این پرونده، در ازای پرداخت ۲۰۰تا۵۰۰ هزار تومان به افراد بی بضاعت برای آنها کارت بازرگانی می‌گرفتند و این کارت‌ها را به بازرگانان اجاره داده و یا خودشان اقدام به واردات و صادرات کالا می‌کردند.

هاشمیان با بیان این که همه عواقب قانونی و تجاری کارت‌های بازرگانی بر عهده صاحبان این کارت‌ها است گفت: افراد مراقب باشند و برای این که به دردسر نیفتند کارت‌های بازرگانی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

 این مقام ارشد قضایی استان همچنین در توضیح پرونده دلالی آرد گفت: در پی شلوغی صف‌های نانوایی طی هفته گذشته در سطح استان، که موجب نارضایتی مردم شده بود موضوع در دستور کار اداره کل اطلاعات استان قرار گرفت که منجر به کشف شبکه دلالی آرد در استان شد.

هاشمیان اضافه کرد: در این رابطه شش نفر دستگیر و مشخص شد این افراد که قالبا هیچ فعالیتی در حوزه آرد و نان نداشتند با جمع آوری و خرید آرد‌های دولتی، آنها را در انبار‌ها دپو و به صورت آزاد در بازار عرضه می‌کردند.

در پی این دستگیری ها، اداره کل اطلاعات استان گلستان به مفسدان اقتصادی هشدار داد فعالیت‌های مخرب و اخلال گرانه آنها که باعث بروز آسیب در بخش‌های مختلف اقتصاد کشور و استان می‌شود مورد رصد و پیگیری دقیق است.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین