پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:39 - 1399/08/20

نقد کردن چک برگشتی طبق قانون جدید تغییر کرد

بر اساس قانون جدید چک که از سوی بانک مرکزی ج.ا.ا به بانک های کشور ابلاغ شده است، فرایند نقد کردن چک برگشتی تغییر کرده است.

کارگر آنلاین | بر اساس قانون جدید چک، فرایند نقد کردن چک برگشتی تغییر کرده است و مشتریان می توانند با مراجعه به بانک در صورت عدم موجودی، تقاضای صدور گواهی نامه عدم پرداخت با کد رهگیری کنند که پس از آن، اطلاعات این چک به صورت آنی در سامانه چک های برگشتی بانک مرکزی ثبت می شود.


بر اساس این گزارش، مشتریان بانک رفاه کارگران پس از دریافت گواهی نامه عدم پرداخت، شکایت خود را در دفاتر خدمات الکترونیک قوه قضائیه ثبت می کنند که بعد از ثبت، محاکم دادگستری حداکثر یک هفته چک را مورد بررسی قرار می دهد و در صورت وجود شرایط قانونی، اجرائیه صادر می کند که طبق این اجرائیه 10 روز به صادر کننده چک برگشتی مهلت داده می شود بدهی خود را پرداخت کند، در غیر این صورت از طریق قانون "نحوه اجرای محکومیت های مالی" با صادر کننده چک برگشتی، برخورد می شود.


شایان ذکر است، اگر در متن چک قید شده باشد که این چک بابت تضمین انجام معامله یا تعهد و یا تحقق شرط خاصی صادر شده است، امکان استفاده از این رویه وجود ندارد.

منبع: روابط عمومی بانک رفاه کارگران
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین