پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:26 - 1399/09/04

چمدانی پر از ارز و طلای قاچاق در فرودگاه امام (ره) کشف شد

فرمانده پلیس فرودگاهِ پلیس پیشگیری ناجا از کشف بیش از ۹۰ میلیارد ریال ارز و طلای قاچاق توسط پلیس فرودگاه حضرت امام (ره) خبر داد.

کارگر آنلاین  |  سردار حسن مهری اظهارکرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مرزهای هوایی کشور، همکاران‌مان در پلیس فرودگاه حضرت امام (ره) از چهار مسافر خروجی به مقصد استانبول (ترکیه) و دوحه (قطر)  ۱۸۳ هزار یورو و ۷۵ هزار دلار جمعاً  به ارزش ۹۰ میلیارد و ۷۵۲ میلیون ریال کشف کردند و به دلیل عدم ارائه مدارک مثبته از چهار مسافر تمامی ارزها ضبط شد. 

وی ادامه داد: همچنین در این فرودگاه هنگام کنترل مسافران خروجی به مقصد لندن۱۷۰ گرم طلای آب شده به ارزش ۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال در وسایل بار همراه یکی از مسافران کشف و به جهت نداشتن مدارک لازم و اطمینان به قاچاق بودن آن طلا ها ضبط شد.

پلیس مهری در پایان با بیان اینکه پرونده در خصوص هر یک از متهمان دستگیر شده تشکیل و به همراه ارز و طلای قاچاق مکشوفه برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، خاطرنشان کرد: برابر قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران هر مسافری که صنعت هوایی را برای مسافرت انتخاب می کند، مجاز است معادل ۵ هزار یورو ارز و ۱۵۰ گرم طلای ساخته شده (غیر خام) به همراه داشته باشد.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین