پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:47 - 1399/09/04

خانه کودکی حضرت عیسی شناسایی شد + عکس

یک باستان شناس بریتانیایی با کار میدانی و تحقیق در محوطه دیر خواهران ناصریه، خانه کودکی عیسی را کشف و بر اساس وضعیت ساختمان که نشانگر معماری قرن اول میلادی است و با کمک شواهد تاریخی و مردم شناسی صحت آن را تایید کرد.

کارگر آنلاین |  یک باستان شناس برجسته بریتانیایی خانه کودکی عیسی را در ناصریه کشف کرده و با بیان اینکه این خانه باستانی به خوبی حفظ شده، دلایل قانع کننده ای برای ادعای خود ارائه کرده است. قدمت این بنا به قرن اول میلادی باز می گردد و این سایت هم اکنون در دیر خواهران ناصریه است.

در دوران مدرن، در قرن نوزدهم، ابتدا این خانه به عنوان خانه ای شناخته شد که عیسی با سن ژوزف و مریم مقدس در آن زندگی کرده و بزرگ شد اما این نظریه در دهه ۱۹۳۰ میلادی کنار گذاشته شد و از آن زمان تاکنون نظریه مذکور رد شده است.

با این حال، پس از ۱۴ سال کار میدانی و تحقیق در این سایت، پروفسور کن دارک (Ken Dark)، استاد باستان شناسی و تاریخ دانشگاه ریدینگ انگلیس، متوجه شد که این صومعه در محل مسکونی منطقه باستانی ناصریه قرار دارد و معتقد است که این محل، اولین خانه عیسی است.

بخش های قابل توجهی از ساختمان از جمله راه پله تراشیده شده باقی مانده است و اوج شکوفایی قرن اول میلادی را نشان می دهد و خانه در حالت اولیه احتمالاً شامل تعدادی اتاق نشیمن و انبار در اطراف حیاط و یک تراس و بام بود.

پروفسور دارک کشف کرد، مردم منطقه معتقدند که این ساختمان حداقل از دهه ۳۸۰ میلادی خانه عیسی شناخته می شده است. تجزیه و تحلیل او همچنین وضعیت ساختمان را به عنوان یک خانه قرن اول میلادی تأیید می کند. به اعتقاد دارک، چنین مشخصاتی را نمی توان برای سایت های دیگر موجود در شهر مشاهده کرد.

16061456811043210405

تحقیقات این باستان شناس از این خانه دو طبقه نشان می دهد که مهارت عالی و درک صخره ای سازگار با ساخت و مالکیت آن توسط یک صنعتگر ماهر بوده ، یعنی همان حرفه سن ژوزف که شرح آن در انجیل های یونانی آمده است. بر این اساس، سن ژوزف نه تنها یک نجار خوب، بلکه سنگ تراش و معمار قابلی نیز بوده است.

کارهای میدانی پروفسور دارک همچنین نشان می دهد که یک کلیسای غاری تزئین شده با موزاییک در کنار بقایای خانه ای در قرن چهارم میلادی ساخته شده بود. در قرن پنجم میلادی، کلیسایی هم روی خانه و این کلیسای غاری تزئین شده ساخته شد که بزرگترین کلیسای ناصریه در آن زمان به حساب می آمد.

این کلیسا به طور کامل با سنگ مرمر و موزاییک تزئین شده و دقیقاً با توصیف قرن هفتم میلادی کلیسای بزرگ بیزانس که گفته می شد در محل خانه عیسی قرار داشته و یک مکان مهم برای زیارت بود، مطابقت دارد.

پروفسور دارک در کتابش، «خواهران صومعه ناصریه » احتمال انتقال حافظه تاریخی یک ساختمان را از قرن اول به قرن چهارم میلادی، زمانی که اولین کلیسا در این مکان ساخته شد، مورد بررسی قرار داد. وی اعلام کرد: «نتیجه گیری من، این است که با توجه به شواهد مردم شناسی و مطالعات سنت شفاهی، هیچ دلیلی وجود ندارد که که این محل خانه عیسی نباشد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین