پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:35 - 1399/09/04

کودک آزاری با وادار کردن کودک 3 ساله به مصرف مشروبات الکلی

رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری فردی که در یک ویدئوی اینستاگرامی یک کودک ۳ ساله را وادار به مصرف مشروبات الکلی و استعمال دخانیات کرده بود، خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی روز سه شنبه در تشریح این خبر افزود: با انتشار ویدئویی مبنی بر وادار کردن یک دختر ۳ ساله به استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی توسط فردی در فضای مجازی که باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی و واکنش کاربران به انتشار کلیپ مذکور شده بود، کارشناسان پلیس فتا تحقیقات تخصصی خود را برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز کردند.  

 وی ادامه داد: در بررسی های فنی کارشناسان پلیس فتا، متهم شناسایی و مشخص شد که نامبرده بدون هیچ گونه نسبتی با والدین این خردسال از اختلاف بین پدر و مادر این کودک سوءاستفاده کرده و در زمان غفلت والدین با وادار کردن این دختر ۳ ساله به مصرف مشروبات الکلی و استعمال دخانیات، ضمن فیلمبرداری از این کودک، اقدام به انتشار آن در فضای مجازی کرده است. 

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: ضمن هماهنگی با مقام قضائی، فرد مذکور دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد و به بزه ارتکابی خود اعتراف کرده و انگیزه اصلی خود را از این اقدام غیر  انسانی، شوخی و سرگرمی در فضای مجازی اعلام کرد و معترف شد که هرگز تصور نمی کردم انتشار این کلیپ در فضای مجازی، واکنش منفی کاربران را به همراه داشته باشد.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: مجرم پس از دستگیری طی هماهنگی با مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی به زندان تحویل داده شد و باتوجه به عدم نظارت کافی والدین بر فرزندشان و ناتوانی آن ها در نگهداری از این خردسال، این کودک نیز حسب دستور مقام قضایی تا اطلاع ثانوی به بهزیستی منتقل شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ توصیه کرد: هرگونه کودک آزاری و بازیچه قرار دادن کودکان جهت تفریح و خنده پی گرد قانونی دارد و کاربران فضای مجازی باید توجه داشته باشند از ارتکاب به اقدامات مشابه به دلایل مختلف از جمله تفریح و سرگرمی، جمع آوری فالور و بازدید کننده خودداری کرده و بدانند یکی از  اولویت های پلیس برخورد با اینگونه ناهنجاری ها است و از ابتدای سال تاکنون چندین مورد از متهمین اصلی این موارد دستگیر شده اند. 

این مقام مسئول از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، آن را از طریق نشانی www.cyberpolice.ir  با پلیس فتا درمیان بگذارند.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین