پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:25 - 1399/09/11

انتقام گیری خواستگار 19 ساله با قتل ستایش و مادربزرگش

ستایش 15 ساله بندرلنگه‌ای به همراه مادربزرگ 65 ساله‌اش سحرگاه یکشنبه گذشته در خواب موردحمله فردی قرار گرفتند و جان باختند

 ستایش 15 ساله بندرلنگه‌ای به همراه مادربزرگ 65 ساله‌اش سحرگاه یکشنبه گذشته در خواب موردحمله فردی قرار گرفتند و جان باختند. مرگ غافلگیرانه و دردناکی که بر اساس گفته‌های خانواده مقتولان، عامل آن پسر حدود 19 ساله‌ای است که خواستگار ستایش بوده و پس از درگیری لفظی با این دختر نوجوان دست به چنین کاری زده است. سنگ و اشیاء پرتاب‌شده به سمت اهالی خانه که همگی در خواب بودند باعث شد دو نفر جان دهند و دو پسر 2 و نیم ساله و 7 ساله مجروح شوند.

صحنه دردناک

مسعود مینکی دایی مادر ستایش جزییات این حادثه را این‌گونه تعریف کرد: «آن روز مادرم مانند همیشه صبح زود از خواب بیدار شد و منتظر آمدن خواهر بزرگ‌ترم به نام کلثوم شد که خانه‌اش در همسایگی او است. ساعت حدود 8 صبح بود و خبری از آمدن خواهرم نبود، مادر با دل‌نگرانی به سمت خانه او رفت، در حیاط باز بود و پس از ورود به آنجا و چند بار صدازدن و نشیندن جوابی، درب ورودی خانه را باز کرد.»

زن مسن درب را باز کرد تا خواست وارد اتاق پذیرایی شود ناگهان چشمش به صحنه‌ای افتاد و مات و مبهوت به داخل خیره شد. مینکی ادامه داد»: همه‌جا به‌هم‌ریخته بود، سروصورت ستایش بر روی شکم کلثوم قرار داشت و دو پسربچه نیز به طرز عجیبی خوابیده بودند چند سنگ بزرگ نیز در کنار آن‌ها بود، مادرم به آن‌ها نزدیک شد و با دیدن چهره‌های غرق در خون، هراسان و فریادکنان همسایه‌ها را خبردار کرد».

خبر تلخ مرگ

این مرد 42 ساله بابیان اینکه صبح نهم آذرماه جاری، برای انجام کاری به بندر کنگ رفته بود و با تماس همسرش از این حادثه مطلع شده بود افزود»: همسرم تماس گرفت و با صدای گریان خبر داد که خواهرم «کلثوم» و نوه خواهرم «ستایش افروتن» به قتل رسیده‌اند». وی که در آن لحظه از شنیدن این خبر شوکه شده بود با تفکر بر اینکه شاید دعوایی مابین کلثوم و یکی از دخترانش رخ‌داده و براثر آن بی‌هوش شده‌اند خود را به منزل خواهرش در محله رودباری‌های بندرلنگه رساند.

مینکی گفت: «خبر قتل برایم باورپذیر نبود و نمی‌توانستم قبول کنم که چنین اتفاقی رخ‌داده و اینکه باکسی دشمنی نداشتیم، احتمال می‌دادم که درگیری مابین خواهرم با دخترش که دچار اعتیاد شده رخ‌داده است و براثر آن شاید آن‌ها دچار جراحاتی شده باشند اما زمانی که به محل رسیدم خودروی پلیس و اورژانس و اهالی محله و سپس اجساد عزیزانم را دیدم.»

وی که هنوز مات و مبهوت حادثه ناگوار است افزود»: برادر ستایش به نام فرسام 2 و نیم ساله و پسرخاله ستایش به نام حسام 7 ساله مجروح شده بودند که به بیمارستان منتقل شدند و تحت درمان هستند».

شناسایی قاتل فراری از طریق دوربین مداربسته

دایی مادر ستایش در خصوص دستگیری متهم به قتل گفت»: نمی‌دانستیم چه کسی دست به قتل زده تا اینکه از طریق دوربین مداربسته یکی از خانه‌های بستگان متوجه شدیم پسر جوانی به نام (م_ن) که خواستگار ستایش بوده است، ساعت 4 و نیم صبح یکشنبه نهم آذرماه به همراه یک نفر دیگر با موتورسیکلت وارد محل شدند.»

مینکی ادامه داد»: این پسر لاغراندام و قدبلند از روی دیوار وارد منزل شد، حتی شب قبل نیز او به این محله آمده بود و پس از نگاه کردن به اطراف خانه خواهرم ازآنجا دور شده بود.»

دستگیری متهم به قتل

پلیس با به دست آوردن سرنخی از متهم به قتل، تحقیقات خود را آغاز کردند و دریافتند وی در کوه‌های اطراف لنگه مخفی‌شده است، با شگردهای خاص پلیس موفق شدند (م_ن) را روز بعد از حادثه دستگیر نمایند.

تهدید به مرگ

برادر کلثوم بابیان اینکه، (من) در بازجویی‌های اولیه به قتل اعتراف کرده است گفت: «من این جوان را نمی‌شناختم اما چند سالی بود که ستایش را می‌شناخت و باهم صحبت می‌کردند تا آنکه ماه گذشته از وی خواستگاری کرده بود ولی خانواده پدری دختر به علت شرایط سنی هر دو طرف و مهم‌تر از همه، سابقه اعتیاد و زندان (من) به او جواب منفی داده بودند».

وی افزود»: شب قبل از حادثه (من) با ستایش درگیری لفظی داشتند و او را تهدید به مرگ کرده بود و ستایش به مادر و خاله‌اش این را گفته بود اما آن‌ها هیچ‌وقت فکرش را نمی‌کردند او دست به چنین اقدامی بزند و تهدیدش را عملی کند، (من) درزمانی که همه در خواب بودند وارد خانه شده و براثر شواهد با پرتاب سنگ بزرگ و چوب و... موجب مرگ و مجروحیت شده بود.»

ترک تحصیل

مینکی از ستایش 15 ساله‌ای سخن گفت که وی براثر شرایط خانوادگی سه سال قبل، ترک تحصیل‌کرده است، خانواده‌ای که 6 سال گذشته براثر اعتیاد شدید پدر و همچنین مادر ازهم‌پاشیده شده بود، مادر او بعد از متارکه با مرد دیگری ازدواج‌کرده و از این زندگی جدید دارای یک پسر 2 و نیم ساله‌ای به نام فرسام است. این مرد میان‌سال اشاره‌ای به خواهرش کرد »: کلثوم بعد از 27 سال خدمت از بیمارستان بندرلنگه، بازنشسته شده بود و به همراه نوه‌هایش در یک‌خانه زندگی می‌کرد که سحرگاه یکشنبه گذشته براثر جراحات وارده جان خود را از دست داد».

گفتنی است تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه دارد.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین