پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:22 - 1399/09/18

۲۸۱ مجرم حرفه ای در دام پلیس پایتخت

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۲۸۱ مجرم حرفه ای در پایتخت خبر داد و در عین حال نسبت به فعالیت شرکت های لیزینگی خودرو نیز هشدار داد.

سردار حسین رحیمی در اجرای پنجمین مرحله از طرح کاشف که صبح امروز در محل پلیس آگاهی پایتخت برگزار شد گفت: پنجمین مرحله از طرح کاشف با دستگیری ۲۸۱ نفر از مجرمان حرفه ای و سابقه دار نظیر سارقان ، زورگیران و مالخران و دیگر مخلان نظم و امنیت برگزار شد .

وی ادامه داد: در اجرای این مرحله از طرح،  ۶۱ باند نیز منهدم شد که ۲۲ باند در بحث سرقت های به عنف ، ۱۱ باند در بحث سرقت منزل و اماکن، ۱۵ باند در بحث سرقت خودرو و موتورسیکلت و لوازم داخل خودرو، هشت باند در بحث جعل و کلاهبرداری و ... فعال بودند.

وی با بیان اینکه در مجموع افراد دستگیر شده دراین طرح به ۳۱۷۵ فقره سرقت اعتراف کردند گفت: ۶۸ درصد از دستگیرشدگان دارای سوابق متعدد بودند.

هشدار نسبت به سرقت طلا و ارز از منازل  

سردار رحیمی با بیان این که بیش از شش کیلوگرم طلا و قریب به ۶۰۰۰ دلار از سارقان کشف و ضبط شده است گفت:  ارز و طلا در منازل زیاد شده و سارقان نیز به دنبال همین موارد هستند لازم است شهروندان توجه جدی به این موضوع داشته باشند.  

رحیمی در بخش دیگری از اظهارات خود به مهمترین کشفیات این طرح پرداخت و گفت: یک باند سند نمره خودرو با بیش از ۶۰ خودرو در این طرح منهدم شد. همچنین ۲۵ دستگاه خودروی مسروقه از دیگر باندها کشف و ضبط شده است. همچنین ۱۲۰ دستگاه موتور سیکلت نیز در این طرح کشف شد که ۱۰۰ دستگاه آن مربوط به یک باند بوده است.

وی با بیان این که پنج قبضه سلاح گرم و ۵۰ قبضه سلاح سرد از سارقان در این طرح کشف شد گفت: ۱۲۰ دستگاه گوشی تلفن همراه، ۳۶ دستگاه ساعت مچی گران قیمت و بیش از هزار قلم انواع تجهیزات مرتبط با خودرو از دیگر کشفیات این طرح بود.

انهدام باند سه نفره ای که ۱۴ کیلوگرم طلا از بازار تهران دزدیده بودند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از انهدام باند سه نفره ای که اعضای آن اقدام به سرقت ۱۴ کیلوگرم طلا در بازار تهران کرده بودند نیز خبر داد و گفت: این سارقان با شناسایی فردی که قصد داشت این طلاها را در یک کیف منتقل کند، اقدام به سرقت آن کرده بودند.

رحیمی با بیان این که یک باند ۶ نفره سارقان مسلح منازل در شرق تهران نیز دستگیر شدند گفت: اعضای این باند با سلاح وارد منازل شده و پس از بستن دست و پای افرادو ضرب و شتم آنان اقدام به سرقت می کردند که تاکنون به ۱۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

وی از دستگیری یک قاتل ۶۱ ساله که ساله گذشته با اغفال دختری ۱۶ ساله اقدام به تعرض  و قتل وی کرده بود نیز خبر داد و گفت: این فرد مدتی پس از ارتکاب قتل دستگیر شده اما اخیرا اعتراف کرد که این دختر را در حیات خانه اش دفن کرده است.

رئیس پلیس پایتخت از انهدام باند ۱۰ نفره سارقان خشن که به شیوه تخریب وارد منازل شده بودند خبر داد و گفت: این افراد در شمال غرب تهران مرتکب چندین فقره سرقت شده بودند که شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه باند مامور نماها با ۶ فقره سرقت نیز شناسایی و دستگیر شده اند،  گفت:اعضای این باند در پوشش مامور پلیس یا مامور دادگستری اقدام به سرقت کرده بودند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان این که در مورد سرقت های مسلحانه پلیس اقدامات پیش دستانه داشته است  گفت: ماموران پلیس آگاهی موفق شدندیک باند سارقان مسلح را قبل از انجام سرقت مسلحانه درتهران شناسایی و دستگیر کنند.

در حال حاضر هیچ شرکت لیزینگی فعالی نداریم

رحیمی در ادامه به فعالیت و کلاهبرداری در پوشش شرکت های لیزینگی اشاره کرد و گفت: مردم بدانند که الان فعالیت شرکت های لیزینگی صحت نداشته و دروغ است. مردم این فریب ها را باور نکنند. این شرکتها برای لیزینگ کردن باید  از یک جایی خودرو را بگیرد در حال حاضر این اتفاق رخ نمی دهد پس مردم فریب این شرکت ها را نخورند.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: در حوزه طلا نیز همین مساله وجود دارد .  اخیرا باندی را منهدم کردیم که بیش از ۴۰ نفر از اعضای آن شرکت بودند. این افراد با رفتارهای پیچیده از مردم پول می گرفتند که در بررسی های ما این شرکت ها سر بیش از ۲۰۰ نفر را کلاه گذاشتند.

رحیمی در پاسخ به پرسشی درباره ی وضعیت وقوع سرقت های خرد در تهران نیز گفت: از یک ماه گذشته تاکنون طرح جهادی و ویژه مبارزه با سرقت را با بهره گیری از تمام ظرفیت های پلیس تهران به مرحله اجرا گذاشتیم که نتیجه آن کاهش ۱۱ درصدی وقوع سرقت و افزایش ۱۳ درصدی کشف در یک ماه گذشته بوده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خاتمه با تاکید بر این که پلیس عکس العمل به شدت سخت و غیر قابل اغماضی با مرتکبان جرایم جنایی اعم از سرقتهای مسلحانه و خشن و آدم ربایی قتل و .... خواهد داشت گفت: از ابتدای سال تاکنون در حوزه جرایم جنایی کاهش ۲۱ درصدی وقوع را داشته ایم همچنین بر روی پرونده های باز یک دهه گذشته نیز تمرکز ویژه ای داشتیم به طوری که کشفیات ما ۱۲۴ درصد افزایش داشته است.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین