پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:40 - 1399/09/22

آیا این آمار واقعی است ؟افزایش ۴۸۰ میلیون دقیقه‌ای سرانه مطالعه در کشور با پویش ۲۰ و ۲۰

دبیر اجرایی پویش کتابخوانی ۲۰و۲۰ گفت که اگر پیوستن مخاطبان به این پویش همچنان ادامه‌دار باشد؛ پویش ۲۰و۲۰ تا پایان سال منجر به افزایش ۴۸۰ میلیون دقیقه‌ای سرانه مطالعه در کشور می‌شود.

کارگر آنلاین |  مهدی محمدی، رییس فرهنگ‌سرای رسانه و دبیر اجرایی پویش کتابخوانی ۲۰و۲۰ در گفتگو با ایلنا درباره چگونگی این پویش توضیح داد: پویش کتابخوانی ۲۰و۲۰ به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از سوی مدیریت امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران راه‌اندازی و فرهنگسرای رسانه به عنوان دبیر اجرایی این برنامه انتخاب شد. شعار این پویش «هر شب ۲۰ دقیقه کتاب بخوانیم» است و در آن از مردم دعوت به عمل می‌آید که راس ساعت ۲۰ هرشب به مدت ۲۰ دقیقه مطالعه کنند.

وی در توضیح اینکه تاکنون چند نفر به این پویش پیوسته‌اند، گفت: روزانه نزدیک به ۳۰۰ نفر به این پویش می‌پیوندند و اگر این روند ادامه داشته باشد، پیش‌بینی می‌کنیم که تا پایان سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۴۰ هزار نفر به پویش کتابخوانی ۲۰ و ۲۰ بپیوندند.

دبیراجرایی پویش ۲۰و۲۰ تاکید کرد: نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که اگر همه اعضای پویش، به محض پیوستن به آن، وفادارانه ۲۰ دقیقه مطالعه کنند، در پایان سال ۱۳۹۹ پویش ۲۰و۲۰ در مجموع باعث افزایش ۴۸۰ میلیون دقیقه‌ای سرانه مطالعه در کشور خواهد شد. این عدد معادل مطالعه یک میلیون و ۲۰۰ هزار کتاب با متوسط ۲۰۰ صفحه است.

این خبر در حالی منشتر می شود که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تحقق این خبر را به اما و اگر سپرده است .

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین