پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:01 - 1399/09/23

بیماران کرونایی در دوران قرنطینه چه مواد غذایی مصرف کنند؟

یک متخصص تغذیه بایدهای و نبایدهای غذایی برای بیماران کرونایی را تشریح کرد.

به گزارش کارگر آنلاین، دکتر مصطفی نچواک اظهار کرد: برای مقابله با ویروس کرونا تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است و بیماران کرونایی که در خانه قرنطینه می‌شوند باید مواد غذایی مناسب را دریافت کنند.

وی افزود: در زمان ابتلا به کرونا مایعات، الکترولیت‌ها، سدیم و پتاسیم مورد نیاز بدن را باید با خوردن میوه و سبزیجات تامین کرد. همچنین مصرف آبمیوه رقیق شده و چای کمرنگ می تواند موارد مناسبی برای تامین آب بدن باشد.

نچواک ادامه داد: در این مدت باید پروتئین و ویتامین بدن تامین شود که تخم مرغ وگوشت مرغ بهترین مواد غذایی حاوی پروتئین می باشد.

وی افزود: رژیم غذایی در این مدت باید سبک باشد، به گونه ای که انرژی زیادی برای هضم مصرف نشود و سوپ مرغ با سبزیجات و هویج و جو بهترین گزینه است.

این متخصص تغذیه افزود: باید حجم غذا کم و تعداد دفعات بیشتر شود که میتوان به جای سه وعده پر حجم، شش وعده کم حجم مصرف کرد.

وی گفت: مصرف ویتامین C نیز در این مدت بسیار اهمیت دارد که مرکبات منبع خوب تامین این ویتامین است و با مصرف پرتقال، نارنگی و کیوی می‌توان ویتامین C بدن را تامین کرد.

وی اظهار کرد: فرد مبتلا به کرونا نیاز بدن به ویتامین D را باید با مصرف مکمل‌ها تامین کند که به همین منظور مکمل‌های ۵۰ هزار واحدی ویتامین D ماهی یکبار باید مصرف شود. علاوه بر مبتلایان به کرونا افراد سالم هم باید ویتامین D مصرف کنند.

وی گفت: هویچ، کدو حلوایی و جگر به شرط تازه بودن منبع تامین ویتامین A هستند که به تقویت سیستم ایمنی کمک بسیاری می‌کند. همچنین لبنیات نیز با شرط کم چرب بودن، تازه بودن و پروبیوتیک بودن باید مصرف شود.

نچواک ادامه داد: در دوران ابتلا به کرونا به هیچ‌عنوان فست فود، سرخ کردنی ها، چربی و نمک زیاد نباید مصرف شود، چرا که این مواد دارای چربی ترانس بالا و اشباع است.

وی افزود: نوشابه، شکر و نوشیدنی‌های شیرین سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند و مبتلایان به کرونا نباید این مواد را در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

منبع: اخبار روز ایران و جهان | آفتاب نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین