پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00022:02 - 1399/10/05

موتورسیکلت‌های برقی نیاز به گواهینامه رانندگی دارند؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: عده‌ای با موتور سیکلت با حجم کمتر از 50 سی سی و یا موتورسیکلت های برقی اقدام به رانندگی بدون گواهینامه می‌کنند که این کار بر خلاف قوانین و مقررات است.

سرهنگ علیرضا عباسی، پنج شنبه شب ۴ دی با اشاره به تبلیغ اشتباه بعضی از فروشندگان در خصوص موتورسیکلت‌های برقی یا با حجم کمتر از 50 سی سی به خبرنگاران گفت: عده ای از فروشندگان هنگام فروش به خریداران اعلام می‌کنند که این گونه وسایل نقلیه نیازی به پلاک و گواهینامه ندارند که این نوع اظهارات برخلاف قوانین و مقررات بوده و براساس قانون هر نوع وسیله نقلیه‌ای که در راه‌های عمومی تردد می‌کنند نیاز به پلاک و گواهینامه دارند.

به گزارش ایسنا، وی با ظهار کرد: طبق ماده (2) آئین نامه راهنمایی و رانندگی و ماده (1) آیین نامه صدور انواع گواهینامه رانندگی ، داشتن پلاک و گواهینامه برای کلیه وسایل نقلیه که در راه‌های عمومی تردد می کنند الزامی است و استثنائی ندارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: طبق قوانین و مقررات یادشده مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر استان از تردد وسایل نقلیه ای که فاقد پلاک باشند و یا راننده آن فاقد گواهینامه باشد جلوگیری می‌کنند.

منبع: الف
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین