پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:34 - 1399/10/06

پلیس بازی خانم دکتر، دست پزشک قلابی را رو کرد

پزشک ایرانی ساکن استرالیا وقتی چشمش به نسخه‌ای افتاد که اسم و شماره نظام پزشکی خودش پای آن بود، راز یک پزشک قلابی را فاش کرد.

مدتی قبل یکی از پزشکان متخصص استان گلستان هنگام ویزیت بیمارش متوجه نسخه‌ای در دفترچه او شد. نام پزشکی که پای نسخه بیمار درج شده بود برایش آشنا بود. او و پزشک مورد نظر سال‌ها قبل با هم در یک دانشگاه درس خوانده و فارغ التحصیل شده بودند اما نکته عجیب این بود که پزشک مورد نظر در همان سال‌ها به استرالیا مهاجرت کرده بود و دیگر در ایران طبابت نمی‌کرد.

پزشک متخصص با دیدن اسم و فامیل هم دانشگاهی قدیمی‌اش پای نسخه، ابتدا تصور کرد که شاید ماجرا شباهت اسمی است اما بعد از بررسی شماره نظام پزشکی او، مطمئن شد که وی همان هم‌دانشگاهی قدیمی‌اش است. وی که مطمئن بود هم دانشگاهی او در استرالیاست، حدس زد که پای یک فرد متقلب در میان است. کسی که با سوءاستفاده از نام و شماره نظام پزشکی هم دانشگاهی او در حال طبابت است. به همین دلیل با پزشک ساکن استرالیا تماس گرفت و ماجرا را به او اطلاع داد.

پزشک ساکن استرالیا با دیدن نسخه و اسم و فامیل و همچنین شماره نظام پزشکی‌اش پای این نسخه، با نظام پزشکی شهرستان آمل تماس گرفت و ماجرا را به آنها اطلاع داد. به این ترتیب تحقیقات برای شناسایی فردی که با سوءاستفاده از این مشخصات طبابت می‌کرد آغاز و مشخص شد که این فرد زن جوانی است که به تازگی در درمانگاهی در شهرستان علی آباد استان گلستان مشغول کار شده است.

سیدباقر طباطبایی، دادستان شهرستان علی آباد با بیان این خبر گفت: خانم دکتر قلابی دستگیر و در نخستین جلسه دادگاه، علاقه زیاد به پزشکی را انگیزه خود برای سوءاستفاده از نام و مشخصات پزشک ساکن استرالیا عنوان کرد. متهم مدعی شد که فقط یک‌ماه کار طبابت را در یکی از درمانگاه‌های علی آباد آغاز کرده بود که دستش رو شده و دستگیر شده است.

دادستان علی آباد ادامه داد: هم‌اکنون پرونده این فرد به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق تجویز دارو و بدون داشتن مدرک پزشکی و استفاده غیرمجاز از عنوان علمی دکتر در دادسرای علی‌آباد در حال رسیدگی است.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین