پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:40 - 1399/10/07

کشف ۱۹ عتیقه ۳ هزار ساله در اصفهان

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری یک قاچاقچی میراث فرهنگی و کشف ۱۹ عتیقه تاریخی با قدمت ۳ هزار ساله به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا اکبری، اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در یکی از قبرستان های شرق اصفهان اقدام به حفاری غیرمجاز و سرقت اموال تاریخی و آثار باستانی کرده، ماموران کلانتری ورزنه رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در این خصوص تیمی از ماموران این یگان وارد عمل شده و با انجام تحقیقات علمی و تخصصی و اقدامات خاص پلیسی طی یک عملیات ضربتی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اعلام کرد: در بازرسی از مخفیگاه این سارق میراث فرهنگی ۱۹ قطعه عتیقه شامل ۸ قطعه ظروف مفرقی، ۷ قطعه ظروف سفالی، ۳ قطعه ظروف سنگی و یک عدد تبر کشف شد.

سرهنگ اکبری با بیان اینکه بنابر اظهار نظر کارشناس میراث فرهنگی اموال مکشوفه مربوط به هزاره سوم قبل از میلاد بوده و ارزش آنها نیز  ۱۰ میلیارد ریال است، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مرجع  قضائی شد.

وی با قدردانی از همکاری شهروندان و احساس مسئولیت آنان در قبال حفظ آثار فرهنگی و تاریخی کشور، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص اقدامات مجرمانه را در اسرع وقت از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین