پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:45 - 1399/10/07

نجات معجزه آسای کارگر جوان از چاه فروریخته در خیابان شیخ بهایی جنوبی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات کارگری جوان که در چاه گرفتار شده بود خبر داد.

سید جلال ملکی در این باره اظهار کرد: ساعت ١۵:٣۵ دقیقه ظهر امروز یک مورد حادثه ریزش دیواره های چاه به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله در پی آن گروه نجات شماره ١٨ به محل حادثه واقع در خیابان شیخ بهایی جنوبی، خیابان جانبازان اعزام شد.

وی ادامه داد: آتش نشانان در محل مشاهده کردند که در طبقه منفی یک ساختمانی هفت طبقه در حال ساخت کارگران مشغول حفر یک حلقه چاه بودند که به یکباره قسمت دیواره های اطراف چاه تخریب می شود.

ملکی گفت: کارگری که داخل چاه محبوس شده بود جوانی ٢۵ ساله با تابعیت کشور افغانستان بود که کاملا تا زیر گردن در چاه گرفتار شده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اظهار کرد: با توجه به اینکه خاک بسیار ناپایدار بود آتش نشانان همزمان با ایمن سازی و مقاوم سازی دیواره ها با استفاده از تجهیزاتی که در اختیار داشتند اقدام به عملیات رهاسازی و آواربرداری کردند. در یک عملیات بسیار حساس این فرد را زنده از شرایط خطرناک نجات دادند.

وی افزود: این مرد جوان به نیرو های اورژانس تحویل داده شد. حدودا ساعت ١٨:١٠ دقیقه عملیات به پایان رسید.

ملکی در پایان با تاکید بر لزوم به کارگیری کارگران حرفه‌ای گفت: حتما پیش از حفر چاه باید بازبینی و بررسی نسبت به خاک انجام شود. فاصله ایمن با چاه‌های دیگر باید رعایت شود و جنس خاک باید سنجیده شود.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین