پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:21 - 1399/10/09

صندوق دارا دوم تا پایان سال عرضه می‌شود

وزیر اقتصاد از عرضه صندق دارا دوم با سهام سه بانک تا پایان سال خبر داد و گفت: در صدد تسریع انتقال مالکیت و واگذاری باقیمانده سهام دولت به بخش خصوصی و عموم مردم هستیم.

به گزارش کارگر آنلاین، فرهاد دژپسند در خصوص عرضه صندوق دارا دوم گفت: کمیته‌ای با هدف رصد دقیق شرایط و مقتضیات تشکیل شده و زمان دقیق عرضه صندوق دارا دوم و صندوق فولادی‌ها را تعیین می‌کند و اگر شرایط فراهم و زمینه مشارکت عموم و فراگیری عرضه مهیا باشد باقی‌مانده سهام دولت در سه بانک‌ تا پایان سال جاری عرضه خواهد شد.

وی افزود: در صدد تسریع انتقال مالکیت و مدیریت شرکت‌های دولتی در فهرست واگذاری و باقیمانده سهام دولت در بسیاری از شرکت‌ها به بخش خصوصی و عموم مردم هستیم. تجربه دنیا ثابت کرده بخش خصوصی پیشران توسعه است.

این مقام مسئول ادامه داد: هدف از واگذاری‌ها انتقال مالکیت و مدیریت بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی بوده تا با پررنگ شدن نقش این بخش در اقتصاد، حضور دولت به صورت مستقیم کمتر شود.

دژپسند گفت: دولت باید به وظایف حاکمیتی ازجمله سیاستگذاری، تنظیم گری و ریل‌گذاری به جای تصدی‌گری بپردازد. چرا که در این صورت کارایی اقتصاد با محور شدن بخش خصوصی در اقتصاد و منحصر شدن کارکرد دولت در سیاست گذاری و نظارت، افزایش می‌یابد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین