پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00007:51 - 1399/10/12

امکان تحقق نیمی از منابع بودجه ۱۴۰۰ وجود ندارد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: برداشت از صندوق توسعه ملی، فروش اوراق سلف نفتی و فروش اموال مازاد دولتی که با هم نزدیک ۵۰ درصد از منابع درآمدی بودجه ۱۴۰۰ را شامل می شود بر مبنای حدس و گمان است و امکان تحقق آن ها وجود ندارد.

حسین رئیسی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: بیشترین اتکاء در بودجه ۱۴۰۰ به منابع نفتی و فروش ۲.۳ میلیون بشکه ای نفت است. دولت باید توضیح دهد بر چه اساس و اتفاقی می تواند این میزان نفت بفروشد؟

وی افزود: بودجه ۱۴۰۰ دفعی و بر اساس تغییرات سیاسی در امریکا است. این موضوع برای کشور خطرناک است. چراکه یک بخش پر رنگی از بودجه قابل لمس در زندگی روزانه مردم خواهد بود.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس ادامه داد: در صورتی که دولت نتوانند تعهدات خود را نسبت به بخش های مصرفی بودجه مثل حقوق کارکنان و بازنشستگان عملی کند نارضایتی عمومی ایجاد خواهد شد.

رئیسی در پایان تاکید کرد: برداشت از صندوق توسعه ملی، فروش اوراق سلف نفتی و فروش اموال مازاد دولتی که با هم نزدیک ۵۰ درصد از منابع درآمدی بودجه را شامل می شود بر مبنای حدس و گمان است و امکان تحقق آن ها وجود ندارد. مجلس شورای اسلامی با بودجه ۱۴۰۰ مخالف است. هیچگونه توافقی بر روی بودجه پذیرفته نیست و لایحه بودجه باید به دولت جهت اصلاح بازگردد.

 

منبع: فارس
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین