پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:18 - 1399/10/25

طرح «مسجد، خانه و مدرسه» نقش مهمی در ترویج فرهنگ نماز در جامعه دارد

حجت الاسلام محمودی اصل با بیان اینکه نقش نماز یک نقش تشریفاتی نیست، گفت: این نقش فرصتی ارزشمند برای نهادینه شدن این فرهنگ در خانواده بوده که «مسجد، خانه و مدرسه» در این بین بسیار مفید و موثر است.

نخستین اجلاسیه نماز شهرستان لنده امروز با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، رئیس اداره آموزش و پرورش، جانشین سپاه ناحیه لنده، رئیس شورای شهرستان و کارشناسان حوزه ستادی آموزش و پرورش لنده در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 

حجت الاسلام «سید هدایت محمودی اصل» در ابتدای این اجلاسیه با تسلیت ایام فاطمیه (س)، گفت: حضرت زهرا (س) به دنبال معرفت دینی، کرامت و عزت انسانی بود که تنها با توجه به دین داری و نماز می تواند جامعه و فرد را به سرمنزل مقصود برساند.

 

امام جمعه لنده با بیان اینکه نقش نماز یک نقش تشریفاتی نیست، اظهار کرد: این نقش فرصتی ارزشمند برای نهادینه شدن این فرهنگ در خانواده بوده که «مسجد، خانه و مدرسه» در این بین بسیار مفید و موثر است.
 

حجت الاسلام محمودی اصل نماز را یک کارخانه انسان سازی دانست که باید در خانه به این مهم توجه کافی شودو ادامه داد: باید خانواده ها در محیط منزل نسبت به اجرای فرائض دینی و نماز اهتمام داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه کسانی که بیشترین مشکلات را در سبک زندگی دارند نشان از متواری بودن آنان از نماز است، یادآور شد: کار فرهنگی هرگز پایان پذیر نیست، لذا باید همه در بحث ترویج فرهنگ نماز همکاری و تدابیر لازم را داشته باشند.
 

امام جمعه شهرستان لنده گفت: با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، بحث توجه به نماز باید از طریق برنامه شاد باعث ترویج فرهنگ نماز باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: توجه به تولیدات محتوایی قوی می توان کارهای ارزشمندی انجام داد که با همکاری حوزه تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت لنده و دفتر امام جمعه کارهای خوبی در حوزه نوجوانان در حال شکل گیری است.

 

حجت الاسلام محمودی اصل یادآور شد: همه برنامه ها از طریق رعایت پروتکل های بهداشتی در حال اجرا است.

 

«سیدمحمود الهی نیا» هم گفت: اهمیت موضوع نماز بر همگان واضح است ولی برای جذب دانش آموزان، نوجوانان، جوانان می توانیم از فرهنگ غنی با پیوندهای مهمی باید شکل بگیرد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنده اظهار کرد: دهیاران، فرماندهان پایگاه های مقاومت، روحانیون در روستاها باید متحدالشکل و یک صدا در حوزه ترویج فرهنگ نماز و مسائل دینی گام بردارند.
 

وی به اتحاد و همدلی در حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: این ظرفیت برای کارهای فرهنگی، مسائل دینی و نماز ارزشمند و ستودنی است.
 

حجت الاسلام الهی نیا یادآور شد: با همکاری بنیاد علوی و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همه مساجد شهر لنده دارای روحانی مستقر هستند که نقش مهمی در ترویج فرهنگ نماز خواهد داشت.
 

پایان پیام/82

منبع: شبستان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین