پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:35 - 1399/10/29

برگزاری مرحله نیمه‌نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن با رقابت ۱۲۰ نفر از ۷۰ کشور

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اجرای مرحله نیمه‌نهایی سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران از ۳۰ دی‌ماه گفت: در این مرحله ۱۲۰ شرکت‌کننده از ۷۰ کشور حضور خواهند داشت و مرحله نهایی این مسابقات همزمان با عید مبعث آغاز خواهد شد.

مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه- با اشاره به اضافه شدن مرحله نیمه‌نهایی به سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به تجربه‌ موفقی که از مسابقات کشوری به دست آوردیم و رقابت‌ها را به صورت تلویزیونی و ضبط آثار، اجرا کردیم، مقرر شد تا مرحله نیمه‌نهایی به رقابت‌های بین‌المللی اضافه شود.

وی به حضور ۶۰۰ شرکت‌کننده از ۷۰ کشور در مرحله مقدماتی اشاره کرد و افزود: پس از گزینش شرکت‌کنندگان در مرحله مقدماتی، ۱۲۰ نفر به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کرده‌اند. این مرحله قرار بود به صورت حضوری و فروردین‌ماه ۹۹ برگزار شود که کرونا مانع از آن شد. پس از مرحله نیمه‌نهایی، تعداد شرکت‌کنندگان به حدود ۵۰ نفر خواهد رسید تا مرحله نهایی با این تعداد برپا شود.

وی افزود: در مرحله نیمه‌نهایی، تلاوت شرکت‌کنندگان رشته قرائت تحقیق دریافت شده و در زمان برپایی مسابقات برای هیئت داوران پخش می‌شود و شرکت‌کنندگان رشته حفظ کل قرآن نیز به صورت آنلاین با هیئت داوران ارتباط خواهند گرفت.

قره شیخلو یادآور شد:در این مرحله و در بخش آقایان، ۱۱ داور حضور دارند که شش نفر ایرانی و پنج نفر خارجی هستند. داوران خارجی که به صورت آنلاین به داوری می‌پردازند از کشورهای ترکیه، لبنان، اندونزی، عراق و سودان هستند. محل استقرار داوران ایرانی نیز ساختمان مهر سازمان اوقاف و امور خیریه خواهد بود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین اظهار کرد: مرحله نیمه‌نهایی از سه‌شنبه، ۳۰ دی‌ماه آغاز می‌شود و تا دوم بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت در این مرحله، ۱۲۰ شرکت‌کننده از ۷۰ کشور به رقابت با هم می‌پردازند.

وی تصریح کرد: مسابقات در هر روز طی دو نوبت از ساعت ۹ تا اذان ظهر و از ۱۵ تا اذان مغرب برپا می‌شود. مسابقات مرحله نیمه‌نهایی در دو گروه بزرگسالان و شرکت‌کنندگان بخش طلاب علوم دینی برگزار و مسابقات بخش بانوان با توجه به اینکه تک‌مرحله‌ای است، تنها در فینال اجرا خواهد شد.

قره‌شیخلو در مورد شیوه اجرای مرحله نهایی این مسابقات نیز بیان کرد: تلاوت راه‌یافتگان به مرحله نهایی در کشورهای خودشان ضبط خواهد شد و در ایام برگزاری مسابقات که اسفندماه سال جاری و همزمان با مبعث پیامبر اکرم(ص) خواهد بود، همانند مدل مسابقات کشوری از طریق رسانه پخش خواهد شد. با این کار سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن اجرا خواهد شد و دیگر وقفه‌ای برای این رویداد بزرگ قرآنی ایجاد نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه دوره سی‌وهفتم در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن کریم آقایان و بانوان بزرگسال برگزار می‌شود و بخش طلاب علوم دینی، علاوه بر این رشته‌ها، خطابه‌خوانی و تفسیر را نیز خواهد داشت، گفت: برای مرحله نهایی که اسفندماه برگزار می‌شود با توجه به شرایط کرونا، تصمیم گرفته خواهد شد، اگر امکان حضور داوران بود از آنها برای حضور در کشور دعوت خواهیم کرد وگرنه این ارتباط به صورت آنلاین است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین