پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:53 - 1395/01/14

بازگشت یک سوم عناصر اروپایی داعش به کشورهایشان

یک سوم از افراطگرایان 23 کشور عضو اتحادیه اروپا که برای جنگ به عراق و سوریه رفته بودند، به کشورهای خود بازگشته‌اند.

کارگرآنلاین:  براساس گزارش مرکز بین المللی مقابله تروریسم در لاهه، تاکنون یک سوم از افراطگرایان 23 کشور عضو اتحادیه اروپا که برای جنگ به عراق و سوریه رفته بودند، به کشورهای خود بازگشته‌اند.

بر اساس بررسی داده های گزارش مرکز بین المللی مقابله با تروریسم، تعداد افرادی که از کشورهای اروپایی به داعش پیوسته اند، 3 هزار و 710 نفر است؛ اما اطلاعات دقیق تر نشان می دهد که تعداد افراط گرایان کشورهای عضو اتحادیه اروپا بین 3 هزار و 922 تا 4 هزار و 294 نفر است.

بسیاری از کشورها بازگشت نزدیک به 30 درصد شبه نظامیان خارجی داعش را تهدیدی بالقوه علیه امنیت خود می دانند. بر اساس این گزارش، بیشتر افرادی که از اتحادیه اروپا به استخدام داعش درآمده اند از کشورهای بلژیک، فرانسه، آلمان و انگلیس هستند.

بلژیک که در این زمینه دارای بالاترین سرانه است، در روزهای اخیر شاهد حملات تروریستی بوده و دو انفجار انتحاری در فرودگاه و متروی بروکسل دست کم 35 کشته و ده ها زخمی برجای گذاشته است.

یک چهارم از 600 نفر بلژیکی ای که برای آموزش در کنار داعش به مناطق جنگی رفته بودند، به این کشور بازگشته اند. برخی از کارشناسان غربی در تحلیل های خود از داعشی های بازگشته به اروپا با عنوان «بمب های ساعتی» یاد کرده اند که هر لحظه احتمال انفجار دارند./باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین