پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:36 - 1399/11/05

بررسی شواهدی از کشنده تر بودن کروناویروس انگلیسی

بررسی های جدید نشان می دهد که کروناویروس انگلیسی می تواند کشنده تر باشد.

به گزارش کارگر آنلاین، مقامات انگلیسی اعلام کردند که سویه جهش یافته کروناویروس در این کشور می تواند نسبت به گونه های دیگر ویروس کشنده تر باشد هرچند آنها همچنان تاکید کردند که هنوز شواهد کافی برای تایید قطعی این موضوع وجود ندارد.

سویه جهش یافته کروناویروس در انگلیس موسوم به B.۱.۱.۷ اولین بار در سپتامبر ۲۰۲۰ در منطقه کنت شناسایی شد و سپس به دیگر نقاط جهان گسترش پیدا کرد. این سویه جهش یافته از قابلیت سرایت بیشتری برخوردار است و شواهد حاکی از آن است که این گونه از کروناویروس ۵۰ تا ۷۰ درصد بیش از دیگر گونه ها قابلیت انتقال دارد.

همچنین بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی تاکید کرده است: شواهدی بدست آمده مبنی بر اینکه سویه جهش یافته علاوه بر اینکه سریعتر منتقل می شود با افزایش احتمال مرگ و میر نیز همراه است.

این اطلاعات بر اساس بررسی مطالعات اولیه صورت گرفته در مورد میزان مرگ و میر در میان افراد آلوده به سویه جهش یافته در مقایسه با بیماران مبتلا به انواع دیگر کروناویروس بدست آمده است. به طور مثال در مطالعه ای ۲۵۸۳ مورد فوت در میان ۱.۲ میلیون نفر از مبتلایان به کروناویروس در انگلیس مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد افراد آلوده به سویه جهش یافته کرونا در انگلیس حدود ۳۰ درصد بیشتر احتمال دارد در بازه زمانی ۲۸ روزه در مقایسه با افراد آلوده به گونه های دیگر ویروس جان خود را از دست بدهند.

همچنین پاتریک والانس، مشاور علمی ارشد دولت انگلیس در یک کنفرانس خبری گفته است که در جمعیت ۱۰۰۰ نفری از افراد ۶۰ سال به بالا که به کروناویروس آلوده باشند احتمال فوت ۱۰ نفر وجود دارد اما در افرادی که به سویه B.۱.۱.۷ آلوده شده اند این رقم به ۱۳ نفر در هر ۱۰۰۰ نفر می رسد.

به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس، وی تاکید کرده است: با این حال این شواهد قطعی نیست و تردیدهایی در مورد آمار منتشر شده وجود دارد و لازم است برای مشخص شدن جزئیات بررسی های بیشتری انجام شود.

منبع: ایسنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین