پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:20 - 1395/01/28

علی رغم تکذیب از سوی مقامات؛

جان کری از سفر سردار سلیمانی به مسکو ابراز نگرانی کرد

وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با همتای روس خود نسبت به سفر سردار سلیمانی به مسکو ابراز نگرانی کرد.

کارگرآنلاین: ادعای برخی رسانه های غربی از جمله فاکس نیوز و رویترز درباره سفر سردار "قاسم سلیمانی،" فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، به مسکو جنجال زیادی به پا کرده تا حدی که پای "جان کری،" وزیر خارجه آمریکا، نیز به این ماجرا باز شده است. این درحالیست که خبر سفر سردار سلیمانی به روسیه پیش‌تر تکذیب شده بود.
 
 فاکس نیوز در این باره نوشت: کری از روسیه درباره سفر سردار سلیمانی به مسکو پرسیده و مدعی شده است این سفر قطعنامه سازمان ملل را نقض می کند.

 
این رسانه آمریکایی افزود: جان کری در گفتگو با همتای روس خود به شدت از سفر سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران به مسکو ابراز نگرانی کرده است.
 
براساس این گزارش، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که جان کری در گفتگوی تلفنی روز جمعه با "سرگئی لاوروف" نگرانی خود از این موضوع را ابراز داشته است.
 
 جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز مدعی شد: چنین سفرهایی، اگر خبر آن صحت داشته باشد، نقض قطعنامه سازمان ملل است و موضوعی جدی برای نگرانی محسوب می شود.
 
 فاکس نیوز افزود: وی به واکنش سرگئی لاوروف به تماس تلفنی جان کری اشاره ای نکرده و نگفت که پاسخ لاوروف به این ابراز نگرانی چه بوده است.
 
 فاکس نیوز پیش‌تر مدعی شده بود که سردار سلیمانی روز پنجشنبه به مسکو سفر کرده تا با "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه، و دیگر مقامات ارشد این کشور دیدار کند.
 
 خبرگزاری رویترز نیز به نقل از "سه منبع آگاه" که نامی از آنان نبرده نوشته بود:  قاسم سلیمانی، سردار ایرانی برای انجام مذاکراتی به مسکو سفر کرده است.
 
 این خبرگزاری انگلیسی مدعی شد: سه منبع که در جریان سفر سردار سلیمانی قرار دارند روز جمعه گفتند، این فرمانده برجسته ایرانی برای رایزنی با کادر رهبری سیاسی و نظامی روسیه از طریق هوایی به این کشور سفر کرده است.
 
رویترز افزود: یک مقام امنیتی ارشد ایران به رویترز گفت، سردار سلیمانی شب گذشته به مسکو سفر کرده تا درباره پاره ای از موضوعات از جمله تحویل اس 300 به ایران و همکاری های بیشتر نظامی در آینده گفتگو کند./باشگاه خبرنگاران

 


 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین