پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:03 - 1395/01/28

دستورالعمل تمدید و تعویض پروانه مهارت ویژه کارگران ساختمانی ابلاغ شد

توسط معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، دستورالعمل تمدید و تعویض پروانه مهارت، ویژه کارگران ساختمانی ابلاغ شد.

کارگرآنلاین: محمد امین سازگار نژاد، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس این سازمان در این خصوص بیان داشت: دستورالعمل مذکور به منظور پیشگیری از هرگونه تخلف، حذف واسطه های احتمالی، تسریع در خدمت رسانی و آسودگی خاطر و تکریم کارگران عزیز ساختمانی تدوین و با قید فوریت به ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استان ها ابلاغ شده است.

سازگارنژاد افزود: بنا بر دستورالعمل مذکور از این پس طرح تعویض پروانه های مهارت ساختمانی قدیمی (کاغذی) به کارت الکترونیکی صرفاً از طریق انعقاد قرارداد با دفاتر مرکزی پیشخوان دولت و یا ادارات کل پست صورت می گیرد و هر گونه روند دیگر، بایستی متوقف شود.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین قرارداد منعقده بایستی با رعایت کلیه مقررات و تأیید کارگروه دفاتر پیشخوان دولت که در استانداری ها هستند، صورت پذیرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت:  برای ثبت نام و مراجعه کارگران دارای پروانه مهارت به دفاتر پیشخوان یا باجه های پستی، هیچ واسطه دیگری از قبیل تشکل های کارگری و نظایر آن، تعاونی های کارکنان و هر عنوان دیگری وجود ندارد و نیاز به معرفی از هیچ مرجعی نیست.

 سازگارنژاد بیان داشت: اشخاص حقیقی و حقوقی که به هر عنوان در ادارات کل و مراکز آموزش فنی وحرفه ای مستقر هستند، حق ارائه خدماتی نظیر کپی، اسکن، پوشه و تشکیل پرونده و ورود اطلاعات و نظایر آن و دریافت وجوه به هر میزان و به هر شکل را ندارند ./تسنیم

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین