پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:05 - 1395/01/28

آغاز فصل تغییرات در کابینه؛

«نعمت‌زاده»، «ربیعی» و «طیب‌نیا» از کابینه حذف می‌شوند؟

از خرداد 1395 بهارستان رنگ تازه ای به خود خواهد گرفت که حامیان دولت برای ترمیم کابینه مهیا کرده است؛ اما گزینه های تغییرات چه کسانی هستند؟

کارگرآنلاین: فصل تغییرات در کابینه دولت یازدهم نزدیک است.  این گزاره ای است که بارها از سوی اصلاح طلبان مطرح شده است ولی به دلیل اثرگذاری این تغییرات در نتایج انتخابات مجلس هر بار به تعویق افتاده است.

هفته نامه پنجره این هفته از «آغاز فصل تغییرات در کابینه دولت» خبر داد و نوشت: از خرداد 1395 بهارستان رنگ تازه ای به خود خواهد گرفت که حامیان دولت برای ترمیم کابینه مهیا کرده است؛ اما گزینه های تغییرات چه کسانی هستند؟



آغاز فصل تغییرات در کابینه دولت یازدهم



گزینه اول: کهن سال ترین عضو کابینه؛ وزی صنعت و معدن و تجارت است. عنصر حزبی دولت که خواهان استیلای حزبش بر جریان اصلاحات در سخنرانی کاخ سعدآباد بود. یکی از افراد مصر برای تغیر محمدرضا نعمت زاده است.

گزینه دوم: علی طیب نیا وزیر اقتصاد دولت یازدهم است. او را باید قربانی زبان سرخش دانست. انتشار نامه انتقادی چهاروزیر دولت که از وزارت اقتصاد به رسانه های جمعی انتقال یافته بود در این تغییر بی تاثیر نیست.

گزینه سوم: علی ربیعی؛ وزیر کار و رفاه اجتماعی است. وی نماد حضور اصلاح طلبان سنتی در دولت تدبیر و امید است. مشاوران رئیس دولت یازدهم خواهان حضور جدی نیروهای حزب اعتدال و توسعه (نزدیک ترین حزب سیاسی به روحانی) در کابینه هستند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین