پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:55 - 1399/11/05

استقبال مردم از شیوه جدید ارایه کتاب در نمایشگاه مجازی

مدیر انتشارات شهید کاظمی گفت: نمایشگاه مجازی کتاب به دلیل جدیدبودن شیوه ارایه کتاب نسبت به شکل فیزیکی آن در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با استقبال مردم روبرو شد.

کارگر آنلاین | حمید خلیلی مدیر انتشارات شهید کاظمی با اشاره به اهمیت نمایشگاه مجازی کتاب گفت: در طول سالیان دراز نمایشگاه کتاب تهران به صورت حضوری و فیزیکی بوده است و همیشه گزینه‌ها و شیوه‌های دیگر برای برپایی آن پیشنهاد می‌شد، اما هیچ‌وقت عملی نمی‌شد و امسال به دنبال شیوع بیماری کرونا طرح مجازی آن برگزار شد.

وی افزود: طبق آمار ارایه شده استقبال از نمایشگاه مجازی کتاب در سراسر کشور خوب بوده است، اما چون نخستین بار است که برگزار می‌شود با برخی از مشکلات زیرساختی روبرو بودیم که به نظرم پیش‌بینی نشده بود و بهتر است برای دوره‌های آتی حتما به این نکات دقت شود.

آقای خلیلی با بیان اینکه برگزار نشدن نمایشگاه کتاب تهران موجب استقبال مردم از نمایشگاه مجازی شد، گفت: در کل می‌توان گفت استقبال مردم از نمایشگاه مجازی کتاب نشان می‌دهد که روش برگزاری نمایشگاه به شکل مجازی روش خوب و موفقی است.

وی درباره دلیل استقبال مردم از نمایشگاه مجازی کتاب نیز توضیح داد: یکی از تأثیرات کرونا این بود که مردم بیشتر به سمت کتاب رفتند، از سوی دیگر خرید اینترنتی برای مردم جذاب است، ولی معتقدم که فروش چهره به چهره و اتفاقی که داخل نمایشگاه می‌افتاد و مردم و نویسند‌ه‌ها در آنجا دور هم جمع می‌شدند بهتر است، هرچند نمایشگاه مجازی به دلیل جدید بودن مدل ارایه کتاب با استقبال مردم روبرو شد.

آقای خلیلی با بیان اینکه مردم به خرید اینترنتی علاقه پیدا کرده‌اند، گفت: از آنجایی که نمایشگاه در فضای مجازی برگزار می‌شود و مردم به این فضا علاقه زیادی دارند و خیلی از نیاز‌های خود را از فضای مجازی تأمین می‌کنند خوب بوده است.

وی تأکید کرد: من پیش‌بینی نمی‌کردم که طی روز‌های اول نمایشگاه تا این میزان استقبال خوب باشد، تجربه خوبی را پشت سر می‌گذاریم و به‌نظرم این سایت می‌تواند دائمی باشد.

آقای خلیلی در پایان صحبت‌های خود با بیان اینکه طی یک‌سال گذشته، فروش ناشران خیلی کاهش داشته است، یادآور شد: ناشران با مشکلات اقتصادی زیادی در این مدت روبرو بودند و احساس می‌شود شور و نشاط خوبی به دنبال برگزاری این نمایشگاه در میان ناشران ایجاد شده است.

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از یکم بهمن آغاز شد و تا ششم بهمن در سامانه tehranbookfair.ir ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین