پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:20 - 1395/01/30

شهرام جزایری: حاضرم 2500000 یارانه بدهم

شهرام جزایری می گوید:به زودی یکی از بزرگترین بانک‌های خصوصی دنیا را در بازارهای بین‌المللی ایجاد خواهم کرد.

کارگرآنلاین:  شهرام جزایری می گوید:به زودی یکی از بزرگترین بانک‌های خصوصی دنیا را در بازارهای بین‌المللی ایجاد خواهم کرد.

در گفتگویی با شهرام جزایری به دوران بعد از آزادی از زندان، کاراکتر شخصیتی‌اش، نظرش درباره انتخابات مجلس، بابک زنجانی و مه آفرید و ...پرداخته است که اهم آن در ادامه آمده است.

* فلان فردی که در پرونده معروف به سه هزار میلیارد تومان اعدام شد گاهی فعالیت‌های بزرگ و مفید اقتصادی هم کرده بود اما در کنار این فعالیت‌ها کار خیلی زشتی مرتکب شد و آن اینکه ال‌سی‌های بانک صادرات را جعل می‌کرد. من یک هفته قبل از فوت ایشان در بهداری بازداشتگاه اوین ایشان را دیدم و گله کردم. گفتم من به عنوان نماینده بخش خصوصی کلان کشور از شما گله دارم؛ شما که مدیر خیلی خوب و توانمندی بودی و توانستی 600میلیارد تومان به درستی از بانک ملی جذب کنی چرا باید ال‌سی‌های بانک صادرات را جعل می‌کردی؟! اگر همه کارهایت هم توجیه داشته، این موارد به هیچ عنوان قابل دفاع نیستند، و اتفاقاً این کارها، همه اقدامات مفیدت را هم نابود کرد! سرش را پایین آورد و گفت من چاره‌ای نداشتم، باید تعهدات فولاد خوزستان را می‌دادم. حرفی که از نظر من قابل قبول نبود.

* شخصا با اعدام مخصوصاً اعدام افرادی که پرونده اقتصادی دارند شدیدا مخالفم ولی من تصمیم‌گیر نیستم. شما رسانه‌ها در رعایت قانون و ایجاد آرامش در جامعه نقش خیلی مؤثری دارید و نباید هر کس را که دل‌تان می‌خواهد دانشمند کنید و هر کس را هم دوست دارید مفسد اعلام کنید. متأسفانه و البته صدمتأسفانه ما دیده‌ایم و شنیده‌ایم و می‌بینیم و می‌شنویم که حتی بعضی از مقامات عزیز هم این مسأله را رعایت نمی‌کنند و قبل از صدور محکومیت‌های قطعی، در رسانه‌ها متهمین را مجرم و مفسدمی‌خوانند.

* مادر بیچاره من در سال١٣٨٤حدود یک سال هر روز آواره راهروهای دیوانعالی کشور بود و هیچ اطلاعی از وضعیت حکم من نداشت. یک شب در برنامه ٢٠:3٠ به‌طور ناگهانی دید که پیش‌نویس حکم آزادی شهرام جزایری از سوی دیوانعالی کشور نوشته شده. از فرط خوشحالی و هیجان آن زن مؤمن و مادر دلشکسته دچار سکته مغزی شد و تا همین الان هم هنوز اسیر عوارض همان اطلاع‌رسانی خلاف واقع و غیرقانونی است! چه کسی پاسخ اینها را می‌دهد؟!!!

*من به شدت با گفتن این حرف که کشور در فساد غوطه‌ور شده یا فساد همه‌جا را فراگرفته مخالف هستم.

{در پاسخ به این سوال که چقدر آدم می‌آیند و به شما می‌گویند که دوست دارند شهرام جزایری باشند؟}:خیلی. متأسفانه یا خوشبختانه؛ اما اول باید واقعیت‌های شهرام جزایری را بشناسیم. کاراکتر این آدم چطوری است. نابغه است؟ دزد است؟ لابیست است؟ یک‌بار یکی از مجریان معروف حرف جالبی به من زد.  گفت شهرام جزایری لابیست است؟ گفتم بله.

*به زودی یکی از بزرگترین بانک‌های خصوصی دنیا را در بازارهای بین‌المللی ایجاد خواهم کرد. تلاش می‌کنم با سرمایه 50میلیارد دلار، بانک بین‌المللی نخبگان را بسازم. فکر می‌کنم اگر خدا کمکم کند و حداقلش برآورده شود خیلی از شائبه‌ها که می‌گویند شهرام فقط در ایران و با رانت موفق بوده برطرف می‌شود.

*آقای بیل گیتس استاد من است. از مدیران بزرگ و همچنین استاد من است. در مورد ایشان گفتم ان‌شالله محبت می‌کنند و به ایران تشریف می‌آورند. ایشان هم موافقت اولیه خودشان را برای آمدن به ایران اعلام کرده‌اند. قطعاً از ایشان مشورت خواهم گرفت و آن بانک توسط بزرگانی همچون آقای بیل گیتس حمایت خواهد شد.

*من احساس می‌کنم بزرگانی مثل آقای بیل گیتس با حمایت حکومت‌های‌شان بیل گیتس شده‌اند. اگر این‌گونه حمایت حکومت‌ها از امثال شهرام جزایری‌ها هم صورت گیرد حتماً منشأ خیر و برکت کمتر از ایشان نخواهد بود.

* بانکی را ایجاد خواهم کرد که سرمایه‌اش از محل منابع عامه مردم دنیا تأمین خواهد شد. بعد از تأمین منابع اولیه برای سرمایه بانک حمایت‌های خوبی از بنگاه‌های اقتصادی بزرگ دنیا به عنوان سپرده‌گذار جمع خواهم کرد و نیز حمایت‌های خوبی از اکثر دولت‌های دنیا خواهم گرفت. من ادبیات اقتصاد دنیا را بلدم. نقاط عطف اقتصاد بین‌المللی را می‌شناسم. حقوق بین‌الملل و تجارت جهانی را به اندازه کافی و وافی می‌شناسم.

* به وکیلم گفتم یک اصل رسانه‌ای در کشور وجود دارد که برخی تندروهای رسانه‌ای هر که را تقبیح کنند، نزد مردم عزیز می‌شود و من محبوبیتم را مدیون این‌گونه تندروی‌ها می‌دانم. ضمن اینکه از وکیلم خواسته‌ام از این رسانه شکایت نکند. گلایه هم دارم که چرا دیر به دیر اسم من را می‌آورند؟ اگر هر روز به من فحش بدهند خیلی عالی است.

*آقای رئیس‌جمهور محترم سابق و اطرافیانش تلاش دارند حرف‌هایی بزنند که برای عوام کشور جذاب باشد‌؛  یعنی برای مردمی که خودشان هم قبول دارند از مسائل دقیق کارشناسی اقتصادی کشور اطلاعاتی ندارند. اینکه ایشان بگویند 250هزارتومان یارانه می‌دهند تا رأی جمع کنند قابل استماع است؛ حالا اینکه این کار عملیاتی باشد یا نباشد را کار ندارند، حرف است که می‌پرانند. پرداخت یارانه‌های مستقیم چه هزار تومان چه 250هزارتومان و چه 50هزارتومانی که اول آقای کروبی مطرح کردند و من به آن به هم به شدت انتقاد داشتم، اشتباه محض است. چون معتقدم مردم شریف ایران آنقدر‌‌ شأن و عزت دارند که حاضرند 250هزارتومان هم از جیب بدهند تا از دولت خدمات مناسب، بیمه رایگان، خدمات شهرداری سهل و آسان و بانک خوب دریافت کنند. این ملت آنقدر فهمیده هستند که حاضرند از جیب‌شان خرج کنند که رفاه، خدمات مناسب، کار و امنیت شغلی و...  بگیرند. اینکه پرداخت یارانه مستقیم به مردم باعث جذب‌شان شود مثل داستان جنگ جهانی دوم است که همه زیرساخت‌های کشور آلمان از بین رفته بود، مردم هم کاسه گدایی دست‌شان می‌گرفتند و نظامی‌ها هم در کاسه‌شان غذا می‌ریختند.

* ولی وقتی کشور سرحال است و فضای آرامی دارد حاکمیت باید تلاش کند با جمع‌آوری مالیات، به مردم خدمات برساند اما اگر بخواهیم استناد کنیم که این بزرگوار می‌تواند 250هزارتومان پرداخت کند من حاضرم دو و نیم میلیون تومان پرداخت کنم و بین ایشان و بنده عاقلان دانند که چه کسی می‌تواند این کار را انجام بدهد./هفته نامه تماشاگران امروز

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین