پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:49 - 1395/02/06

فروش قسطی مسکن یک هفته به تأخیر افتاد

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه آغاز فروش قسطی مسکن یک هفته به تاخیر افتاد، گفت: انبوه‌سازان هنوز لیست واحدهای مسکونی فروش قسطی مسکن را نداده اند اما در این طرح قرار است علاوه بر واحدهای شیک مسکن‌های معمولی هم به فروش برسد.

کارگرآنلاین:  فرشید‌ پورحاجت در پاسخ به این سوال که مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرده بود طرح فروش قسطی مسکن در هفته جاری آغاز می‌‌شود، گفت: کانون سراسری انبوه‌سازان و بانک مسکن در بررسی کلیات طرح فروش قسطی مسکن به اتفاق نظر رسیده‌اند و چارچوب اجرای این طرح را آماده کرده اند اما برای اینکه در برخی از جزئیات به توافق برسیم و برخی از موارد هم سهل‌تر شود در حال اقدامات لازم هستیم.

وی با تاکید بر اینکه این طرح قطعا هفته آینده با امضای تفاهم‌نامه میان بانک مسکن و کانون سراسری انبوه‌سازان آغاز می‌شود ادامه داد: کارمزدی که برای اجرای طرح به توافق رسیده‌ایم همان کارمزد 5 درصد برای دوره 50 ماهه و یا همان 2.3 درصد برای دوره یک ساله است.

پورحاجت با بیان اینکه در این طرح قرار نیست وامی از سوی بانک مسکن پرداخت شود و در حقیقت در این طرح بانک مسکن با دریافت کارمزد از متقاضیان، درحقیقت تضمین پرداخت اقساط از سوی خریداران مسکن را برعهده خواهد داشت تاکید کرد: متاسفانه نگاه بنگاه‌داری سیستم بانکی به بخش تولید باعث شده تا خط مقدم تولید همواره با مشکل و سختی‌های عدیده‌ای مواجه شود.

وی با انتقاد از سیستم بانکی افزود: دلیل تغییر رویه ندادن سیستم بانکی را نمی‌دانم بنابراین انتظار ما این است که بانک‌ها نگاه ویژه‌ای به خط مقدم تولید داشته باشند.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور اضافه کرد: وقتی تولیدکننده ریسک تولید را می‌پذیرد اما هیچ حمایتی از او نمی‌شود و به جای حمایت از او همواره تحت فشار قرار می‌‌گیرد مطمئن باشید که تولید را رها کرده و سرمایه خود را به جای استفاده در سیستم کسب و کار در بانک‌ها سپرده‌گذرای می‌کند.

وی با انتقاد از تحلیل‌های صورت گرفته در مورد اینکه رشد قیمت مسکن در سال جاری چندان نخواهد بود و از نرخ تورم پایین‌تر است گفت: این تحلیل‌های غلط قطعا به ضرر رونق اقتصاد و بخش مسکن خواهد بود چرا که قطعا قیمت مسکن امسال افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین