پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:02 - 1395/02/06

دبیر خانه کارگر خراسان‌شمالی:

همه بیکاران خراسان‌شمالی در مراکز کاریابی ثبت‌نام کنند

دبیر خانه کارگر خراسان شمالی با اشاره به لزوم دستیابی به آمار دقیق شمار بیکاران در استان از همه بیکاران استان خواست تا در مراکز کاریابی ثبت‌نام کنند.

کارگرآنلاین: فرهاد هدایتی امرو با اشاره به وجود آمارهایی از بیکاران در خراسان شمالی بیان داشت: با این‌ وجود، بارها مشاهده‌ شده است که با وجود بیکاری فرد یا افرادی از یک خانواده اما آنان در مراکز کاریابی بخش خصوصی و واحدهای اشتغال دولتی نام‌نویسی نکرده‌اند.

دبیر خانه کارگر خراسان شمالی گفت: از این‌ رو ضرورت دارد تا افراد بیکاری که در استان تاکنون نسبت به ثبت‌نام خود اقدامی نکرده‌اند در این زمینه ورود کنند.

وی جمع‌بندی و دستیابی به آمار دقیق بیکاران و همچنین تخصص‌ها و توانمندی‌های هر یک از افراد بیکار و جویای کار در خراسان شمالی را موجب برنامه‌ریزی هرچه‌ بهتر برای این افراد اعلام و بر لزوم کسب مهارت‌ها از سوی افراد بیکار به منظور دستیابی به بازار تأکید کرد..

دبیر خانه کارگر خراسان شمالی با بیان اینکه بخش قابل‌توجهی از بیکاری در استان به‌ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به موضوع نداشتن تخصص مربوط می‌شود،‌ بر لزوم توجه جدی مسئولان دانشگاه‌ها به آموزش دانشجویان به‌ویژه ایجاد مراکز فنی و حرفه‌ای جوار دانشگاه تأکید کرد.

وی گفت: به‌طور حتم با توجه هرچه بیشتر مسئولان دانشگاه‌ها به این موضوع شاهد کاهش آمار بیکاران در فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خواهیم بود.

هدایتی با اشاره به اینکه اکنون کارآفرینی به‌عنوان یک علم در جامعه بروز و ظهور داشته است، توجه به این موضوع را از ضروریات عنوان کرد.

دبیر خانه کارگر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: استخدام دولتی کاهش‌یافته و افراد جویای کار باید به دنبال ظرفیت‌هایی همچون کارآفرینی باشند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین