پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:36 - 1395/02/07

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان مطرح کرد

تدوین بسته حمایت از تولید و صنعت توسط تشکل‌های کارگری و کارفرمایی اصفهان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از تدوین بسته حمایت از تولید و صنعت توسط تشکل‌های کارگری و کارفرمایی اصفهان خبر داد و گفت: این بسته می‌تواند در عرصه اقتصاد و تولید و رفع بسیاری از دغدغه‌های کارگری موثر باشد.

کارگرآنلاین: غلامعلی قادری ظهر امروز در همایش تجلیل از کارگران، کارآفرینان، واحدهای نمونه تولیدی و برگزیدگان مسابقات قرآن و نهج البلاغه کارگری استان اصفهان اظهار داشت: امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده و در این راستا همه دولتمردان و دست اندرکاران قوای 3 گانه در تحقق اهداف این سال تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به هفته کارگر و تجلیل از کارگران و کارآفرینان نمونه در این روز، افزود: هفته کارگر باید فرصتی باشد برای طرح دغدغه‌های این قشر زحمتکش تا گوشه‌ای از زحمات این کارگران و زحمتکشان عرصه اقتصاد کشور جبران شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در 2 سال گذشته تلاش ما در راستای متمرکز کردن جشنواره‌های حوزه کارگران و کارفرمایان بوده که هدف از این اقدام، ایجاد وحدت و انسجام بین اعضای جامعه کارگری و همچنین کاهش هزینه‌ها در برگزاری ویژه‌ برنامه‌های این هفته است.

وی افزود: پیش از این برگزاری هر یک از جشنواره‌های انتخاب کارگران و کارفرمایان نمونه روش خاص خود را داشت که در این جشنواره متمرکز همه موارد لازم رعایت شده است.

قادری با اشاره به روند انتخاب کارگران، کارفرمایان و واحدهای نمونه تولیدی استان اصفهان بیان کرد: در مرحله نخست انتخاب 2 هزار و 534 کارآفرین برای حضور در این همایش ثبت نام کردند که بررسی‌های لازم براساس اسناد و مدارک انجام شد و در نهایت 29 کارآفرین نمونه استانی انتخاب شدند.

وی با اشاره به معیارهای این انتخاب تصریح کرد: خلاقیت، حفظ سهم بازار، ایجاد اشتغال جدید، نوآوری در فناوری‌های نوین و ایجاد روح نشاط در جامعه کارگری از جمله معیارهای این انتخاب بود که بر این اساس 5 نفر از استان اصفهان به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شدند‌.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: در بخش انتخاب کارگران نمونه نیز 3 هزار 527 کارگر در مرحله ثبت نام اعلام آمادگی کردند که بعد از بررسی اقدامات خلاقانه کارگران و مصاحبه در نهایت 21 گروه‌کار و 13 کارگر نمونه انتخاب شدند.

وی اظهار داشت: اختراع، خلاقیت، افزایش بهره‌وری، تلاش در جهت قطع وابستگی، بومی سازی کار، رعایت مسائل ایمنی و.. از جمله معیارهای انتخاب کارگران نمونه در این بخش بود.

قادری همچنین به انتخاب واحدهای تولیدی برتر استان اصفهان اشاره کرد و گفت: با بررسی‌های صورت گرفته 16 واحد نمونه تولیدی شناسایی که از این میان 3 واحد از استان اصفهان به عنوان واحد نمونه کشوری معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: در استان اصفهان 200 خانه بهداشت کارگری داریم که با فعالیت مطلوب این خانه‌های بهداشت، در سطح کشور موفق به کسب عنوان برترین خانه بهداشت شدیم، همچنین موفقیت دیگر کارگران استان اصفهان مربوط به کسب مقام‌های کشوری در مسابقات قرآن و نهج البلاغه است که از میان 18 منتخب کشور 5 کارگر از استان اصفهان حضور دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه براساس خواسته استاندار اصفهان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی مجموعه‌ای از مشکلات این قشر در بخش استانی و ملی را همراه با راهکارهای لازم در بسته‌ای گردآوری کرده‌اند، تصریح کرد: امیدواریم با هماهنگی و همفکری تشکل‌ها این بسته حداقل در چند مورد عملیاتی شود.

وی افزود: این بسته می‌تواند در عرصه اقتصاد و تولید و رفع بسیاری از دغدغه‌های کارگری موثر باشد و اجرای آن زمینه اقدام و عمل در راستای رفع مشکلات صنعت و تولید را فراهم می‌کند./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین