پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:26 - 1395/02/13

استاد حقوق دانشگاه مطرح کرد

رفع مشکلات میان کارفرما و کارگر با اصلاح برخی از قوانین

استاد حقوق دانشگاه با اشاره به برخی از مشکلات موجود میان کارگران و کارفرمایان گفت:‌ این مشکلات با اصلاح برخی از قوانین قابل برطرف شدن است.

کارگرآنلاین: سید حسین حسینیان در گردهمایی فعالان اقتصادی استان قم که پیش از ظهر امروز در تالار «ارس» این استان برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری این گردهمایی‌ها اقدام مطلوب و موثری است، اظهار کرد: نتایج این جلسات باید به صورت دسته‌بندی شده دنبال شود تا بتوانیم مشکلات فعالان اقتصادی به ویژه تولیدگران را به صورت جامع رفع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در مجموعه داخلی خود قانون‌گذاری کنند، تصریح کرد: برخی از مشکلات ناشی از قوانینی است که در تصویب آنها نگاه‌های جامع وجود نداشته، قانون کار برای حمایت از قشر کارگر مطرح و توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است.

استاد حقوق دانشگاه با اشاره به برخی از مشکلات موجود میان کارگران و کارفرمایان عنوان کرد:‌ این مشکلات با اصلاح برخی از قوانین قابل برطرف شدن است؛ مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید برای پاسخگویی‌های لازم در گردهمایی فعالان اقتصادی استان حضور یابند تا مشکلات این قشر جامعه به شیوه مطلوبی رفع شود.

وی بانکداری را پرسودترین فعالیت اقتصادی کشور خواند و ادامه داد: این مجموعه فقط به دنبال سود بوده و قانون نظام اسلامی از فعالیت بانک‌ها حمایت می‌کند در صورتی که اکنون مراجع تقلید نسبت به عملکرد بانک‌ها گلایه‌های بسیاری را مطرح کرده‌اند.

حسینیان یادآور شد: اجرای برنامه پنجم در صورتی به پایان رسیده که بسیاری از اهداف نظام اسلامی در حوزه‌های مختلف به نتیجه نرسیده است به همین علت باید قبل از تدوین و اجرای برنامه ششم، کاستی‌های برنامه پنجم شناسایی شود./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین