پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:46 - 1399/11/07

قول جدید تامین اجتماعی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: افزایش مناسب حقوق بازنشستگان، تخصیص وام بازنشستگی به افراد بالای ۷۷ سال و رسدگی به معیشت کارگران بر اساس تورم از مهمترین مطالبات جامعه کارگری است.

کارگر آنلاین |  سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در سفر یک روزه به استان قزوین پس از شرکت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، در کانون بازنشستگان و مستمری بگیران استان قزوین حضور یافت و پس از شنیدن صحبتها و انتقادهای نمایندگان کانون ها، تشکل های کارگری و بازنشستگان برای حل مشکلات آنها قول مساعد داد.

عید علی کریمی در این نشست که عصر سه شنبه در محل کانون بازنشستگان و مستمری بگیران قزوین برگزار شد اظهار داشت: هرچند در دوران مدیریت جدید سازمان تامین اجتماعی اقدامات ارزشمندی در مسیر پرداخت مطالبات بازنشستگان و کارگران صورت گرفته اما پایین بودن حقوق این افراد چالش های زیادی در زندگی آنها ایجاد کرده که بدون حمایت های مستمر نمی توان امید به گشایش داشت.

کریمی تصریح کرد: با روند اقتصادی کشور بدون تردید بازنشستگان و کارگران آینده خوبی را برای خود ترسیم نمی کنند و ار دولت انتظار داریم نگاه ویژه ای در تامین اعتبارات مورد نیاز برای ترمیم حقوق این افراد داشته باشد زیرا سال آینده وضعیت نامطلوبی در انتظار کارگران است. 

کریمی

وی گفت: بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی است و اگر دولت 50 هزار میلیارد تومان مطالبات را پرداخت کند می توان بخشی از مشکلات کارگران و بازنشستگان را حل کرد.

کریمی اضافه کرد: از مسئولان دولتی انتظار داریم شرایط کارگران و بازنشستگان که با کمترین حقوق در بالاترین وضعیت تورمی و با سختی زندگی می کنند را درک کنند و بدانند مطالبات ما فقط صنفی است و هیچ نگاه سیاسی در بیان مشکلات نداریم و امیدواریم به خواسته بحق طبقه کم درآمد توجه بیشتری شود. 

کمبود تخت بیمارستانی را جبران کنید

دبیر اجرایی خانه کارگر یادآورشد: بخش مهمی از نیازهای کارگران و بازنشستگان مسائل درمانی است که در حال حاضر حدود 650 تخت در استان کمبود داریم و اگر یک بیمارستان 200 تختخوابی در قزوین، شهر صنعتی البرز، الوند یا محمدیه احداث شود بخشی از نیازها تامین خواهد شد.

وام افراد بالای 77 سال برقرار شود

کریمی از اختصاص نیافتن وام بازنشستگان به افراد بالای 77 سال انتقاد کرد و گفت: مهمترین دلیل این ممنوعیت نگرانی دولت از فوت افراد و عدم پرداخت اقساط است که این رویکرد در شان بازنشستگان نیست و انتظار داریم روند آن اصلاح شود.

ایت اسدی

در ادامه آیت اسدی رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان هم گفت: در صورتی که در هنگام وضع قوانین مرتبط با کارگران و بازنشستگان از دیدگاه و نظر کارشناسی تشکل های صنفی استفاده شود می توان انتظار داشت قانون جامعی وارد مرحله اجرا شود.

وی بیان کرد: در مطالبات تامین اجتماعی در بخش تجدید نظر، نماینده کارگران پیش بینی نشده که امیدواریم این نقص نیز برطرف شود.

اسدی اظهارداشت: قزوین از استانهای کارگری است و انتظار داریم به مشکلات این استان توجه بیشتری شده و حداقل دستمزد کارگران در سال جاری افزایش مناسبی داشته باشد.

سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور عصر امروز همچنین از بیمارستان تامین اجتماعی رازی و دو واحد تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین بازدید کرد.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین