پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:51 - 1395/02/23

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران:

اختلافات نظام مهندسی تهران با شهرداری برطرف شد

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران با تأکید براینکه تلاش دولت براین است که مسکن از رکود خارج شود، اما بازار مسکن تکان نخورده است، گفت: پس از برگزاری ۱۶ جلسه اختلافات ما با شهرداری برطرف شد.

کارگرآنلاین:  حبیب الله بی‌طرف در نشست خبری در پاسخ به تسنیم اظهار کرد: با شرکت آب و فاضلاب استان تهران توافقنامه‌ای در رابطه با مبحث 16 مقررات ملی ساختمان امضا شد.

 

وی با بیان اینکه در ساخت و سازها باید 75 مورد در رابطه با استاندارد تأسیسات بهداشتی آب و فاضلاب ساختمان رعایت شود، تصریح کرد: این الزامات شامل لوله کشی آب سرد و گرم، لوازم بهداشتی، لوله کشی آب باران و فاضلاب و تجهیزات بهینه سازی مصرف آب است.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم مبنی براینکه که توافقنامه با وزارت نیرو چه زمانی اجرایی می‌شود گفت: احتمالاً این توافقنامه از اوایل ماه آینده (خرداد) عملیاتی می‌شود.

 

بی‌طرف همچنین با اشاره به اختلافات پیش آمده  اخیر با شهرداری تهران گفت از 17 فروردین امسال مشکلات ما با شهرداری در رابطه با سیستم ارجاع ناظر حادتر شد. در این راستا 16 جلسه شامل 8 جلسه هم اندیشی و 8 جلسه دوجانبه بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی برگزار شد.

 

وی با تأکید براینکه خروجی این جلسات پایان اختلافات شهرداری و نظام مهندسی بود، بیان کرد: توافق ما شامل 6 بخش انتخاب ناظر، کنترل مرحله دوم نقشه‌ها، شناسنامه فنی ملکی ساختمان، مطالعات ژئوتکنیک و شناسایی زیرسطحی فنداسیون مجریان ذی صلاح و پرونده‌های ارجاع شده طی 3 ماه گذشته است.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان از اجرایی شدن این توافق نامه طی یک هفته آینده و پس از پیاده سازی فرآیندهای سازی در شهرداری و سازمان نظام مهندسی خبر داد.

 

بی‌طرف در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص میزان پرونده‌هایی که برای آنها مهندس ناظر تعیین نشده اظهار کرد: این پرونده ها 2 درصد است که حدود 160 پرونده را شامل می‌شود و موارد مورد ادعای شهرداری مربوط به پرونده‌هایی است که مالک آن هنوز برای تعیین ناظر درخواست نداده است.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه تلاش دولت این است که مسکن را به حرکت درآورد بیان کرد: رونق بخش مسکن باعث فعالیت غیرمستقیم صدها صنعت می‌شود. مسکن آسان‌ترین مسیر برای رونق اقتصادی است و مسئولان دولتی سخنان بسیاری در رابطه با پرداخت تسهیلات مسکن بیان کرده‌اند اما واقعیت نشان می‌دهد که بازار مسکن هنوز تکان نخورده است./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین