پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:26 - 1395/02/24

مدیرکل دفتر توسعه وزارت تعاون:

حمایت از تعاونی‌های دانشجویی با رویکرد ایجاد اشتغال

مدیرکل دفتر توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه توسعه صادرات در این وزارتخانه هدف‌گذاری شده است، بر صادرات بیش از 2.5 میلیارد دلار در سال جاری تأکید کرد.

کارگرآنلاین: پیمان باباخانلو ظهر امروز در نخستین جشنواره کارآفرینان برتر دانشگاهی خراسان رضوی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی قوچان اظهار کرد: کارآفرینی دارای انواع فردی، سازمانی و گروهی بوده که مهم‌ترین شرایط یک کارآفرین داشتن خلاقیت و نوآوری است.

 

وی کارآفرین را دارای شرایط ریسک‌پذیری دانست و تصریح کرد: یکی از عوامل موفقیت کارآفرین مخاطره پذیری بوده و باید از منابع و امکانات شخصی استفاده کند در صورتی که در حال حاضر کارآفرینان به جای استفاده از منابع فردی با پول بانک‌ها مخاطره‌پذیری می‌کنند.

 

مدیرکل دفتر توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وجود یک میلیون فارغ‌التحصیل بیکار در کشور و عدم ایجاد ارتباط منطقی میان صنعت، دانشگاه و بازار کار با یکدیگر، گفت: کارآفرینی تنها راه‌حل ایجاد اشتغال در شرایط فعلی کشور بوده که برای رفع معضل بیکاری بسیار مؤثر است.

 

باباخانلو اقتصاد مقاومتی را دارای مؤلفه‌های مردمی بودن اقتصاد، شرکت‌های دانش‌بنیان، استفاده از منابع داخلی و توجه به صادرات دانست و تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تاب‌آوری یا همان اقتصاد مقاومتی کم شدن فساد اداری و اقتصادی بوده و یکی از راهکارهای کاهش نهادسازی پیشنهادشده است.

 

وی تعاونی را نوعی اقتصاد غیردولتی برشمرد و یادآور شد: تشکیل تعاونی‌ها دارای شرایط خاصی است و نزدیک‌ترین اقتصاد به اقتصاد مقاومتی در تعاونی‌هایی دیده شده که در تمام گرایش‌ها فعال هستند.

 

مدیرکل دفتر توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مردمی بودن در اقتصاد مقاومتی را تشکیل تعاونی در گروه‌های 7 نفره یا بزرگ‌تر دانست و اضافه کرد: بزرگ‌ترین تعاونی با 70 هزار عضو، تعاونی پسته رفسنجان بوده که با صادرات محصول در سطح جهانی به عنوان یک برند مطرح است و این برندسازی محصول یکی از راه‌های ماندگاری شرکت‌ها محسوب می‌شود.

 

باباخانلو با بیان اینکه در این وزارتخانه 7 راهبرد برای توسعه تعاون در حال اجرایی شدن است، گفت: توسعه صادرات یکی از این راهبردهاست که در سال جاری بر روی این موضوع هدف‌گذاری انجام شده و صادرات یک میلیارد و 700 میلیون دلاری سال گذشته باید به 2.5 میلیارد دلار در سال 95 برسد.

 

وی با اشاره به انعقاد قراردادی میان معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه آزاد اسلامی، عنوان کرد: تعهداتی در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی‌شده که در آن وزارت تعاون متعهد شده تشکیل تعاونی برای دانشجویان، اساتید و کارکنان و حمایت مالی از پایان‌نامه‌های دانشجویی در حوزه تعاون را ساماندهی کند.

 

مدیرکل دفتر توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختیار قرار دادن محلی مناسب برای تعاونی‌های دانشجویی را از تعهدات دانشگاه آزاد در این قرارداد برشمرد و اظهار کرد: این آمادگی در وزارتخانه برای حمایت از تعاونی‌های دانشجویی با رویکرد ایجاد اشتغال و کارآفرینی وجود دارد تا به استقرار اقتصاد مقاومتی کمک شود./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین