پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:36 - 1395/02/27

قائم مقام معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کرد

تسهیلات 5 تا 100 میلیون تومانی برای اشتغال مددجویان

قائم مقام معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت:‌ پیش‌بینی شده است در سال جاری 246 هزار فرصت شغلی با ارائه تسهیلات برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شود.

کارگرآنلاین: منوچهر رزم‌جو پس از بازدید از عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) شیراز در حوزه اشتغال‌زایی و توانمندسازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمیته امداد بزرگترین نهاد حمایتی در کشور است و نزدیک به 4 میلیون نفر در قالب یک میلیون و 750 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد افراد تحت پوشش زنان سرپرست خانوار هستند گفت: براساس اساسنامه ابلاغی مقام معظم رهبری در سال گذشته و انتساب هیات مدیره جدید کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌ها در اولویت قرار گرفت.

رزم‌جو افزود: توانمندسازی یک فرایند است که باید گام به گام مراحل آن انجام شود تا خانواده تحت پوشش به خودکفایی برسد.

قائم مقام معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: توانمندسازی باید در حوزه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خانوارها انجام شود.

رزم‌جو تاکید کرد: با سیاست‌گذاری و توانمندسازی خانواده‌ها در حوزه اقتصادی این خانوارها از تحت پوشش کمیته امداد خارج و به خودکفایی می‌رسند.

وی با اشاره به اینکه تمامی فعالیت‌های ما در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است گفت: در برنامه 5 ساله بیش از 616 هزار طرح خوداشتغالی با اعتباری بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است و این طرح‌ها در تمامی فعالیت‌های اقتصادی دیده شده است.

رزم‌جو با اشاره به اینکه بیش از 400 هزار نفر با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی به خودکفایی رسیدند گفت: کمیته امداد با این طرح‌ها نقش بسیار اساسی در تولیدات ناخالص ملی داشته است، بر همین اساس 130 هزار متر مربع تولیدات فرش و گلیم در کشور است و عمده این محصولات به خارج ارسال می‌شود.

قائم مقام معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: نزدیک به 6 تا 8 درصد تولیدات دامی اعم از لبنی و گوشت کشور توسط کمیته امداد تولید می‌شود.

وی گفت: در حوزه خدمات حمل و نقل سبک نیز 12 درصد، در بخش بار و مسافر توسط مددجویان کمیته امداد صورت می‌گیرد.

رزم‌جو افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) از یک نهاد حمایتی صرف به یک نهاد کارآمد تبدیل شده است و می‌تواند یک الگوی نمونه در کشور و خارج از کشور باشد.

قائم مقام معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: برای اشتغال‌زایی کسب و کارهای کوچک را راه‌اندازی کرده‌ایم و بیش از 85 درصد طرح‌هایی که اجرایی شده است پایدار و رو به توسعه است.

وی با تاکید بر اینکه ما مدل اشتغال را در 5 گام تعریف کرده‌ایم گفت: امسال نیز طرح استعدادسنجی در دستور کار قرار گرفته است و بعد از شناسایی کامل مشاوره شغلی، ارائه آموزش‌های متعدد و پرداخت تسهیلات انجام می‌شود.

رزم‌جو گفت: طرح‌هایی که برای خانواده‌ها در جهت اشتغال‌زایی اجرا می‌شود در حد توانایی خانواده و شرایط محیطی و منطقه‌ای است و پس از آن طرح‌های توان‌افزایی انجام و در یک مقطع زمانی مشخص خانواده از تحت کمیته امداد به دلیل خودکفایی خارج می‌شود.

قائم مقام معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در سال اقتصاد مقاومت و اقدام و عمل در ایجاد اشتغال‌زایی با شتاب بیشتری عمل می‌کنیم، گفت: امسال هزار میلیارد تومان برای طرح‌های اشتغال‌زایی پیش‌بینی شده است و 500 میلیارد تومان نیز از صندوق اشتغال اختصاص پیدا می‌کند و همینطور 2300 میلیارد تومان نیز از محل تفاهم‌نامه منعقد شده با وزارت رفاه افزوده می‌شود.

وی افزود: تمامی تسهیلات ما قرض‌الحسنه است و کارمزد 4 درصد دارد. در پرداخت اقساط نیز مددجویان خوش‌حساب هستند و این موضوع را بانک‌ها نیز اعلام کرده‌اند.

رزم‌جو افزود: در سال جاری طرح‌های دانش‌بنیان و مبتنی بر IT و اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفته است.

قائم مقام معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: حداقل 300 هزار نفر تحت پوشش آموزش‌های مختلف قرار گرفته‌اند و این آموزش‌ها در راستای پایدارسازی انجام می‌شود تا با دانش و فناوری روز آشنا شوند.

وی افزود: افرادی که از تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خارج می‌شوند بخاطر تلاش و همتی که داشتند از کمیته  امداد کارت همت دریافت می‌کنند.

رزم‌جو درباره تسهیلاتی که به مددجویان کمیته امداد داده می‌شود گفت: حداقل تسهیلات در مشاغل خانگی 5 و حداکثر 75 میلیون تومان است و از صندوق توسعه ملی نیز می‌توانیم یکصد میلیون تومان در جهت ایجاد اشتغال‌زایی اختصاص یابد.

قائم مقام معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: پیش ‌بینی شده است 246 هزار فرصت شغلی با اعتبارات لازم در سال 95 برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شود./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین