پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:47 - 1399/11/08

چاپ اول کتاب «فاطمه (س) چشمه جوشان هستی» سه روزه تمام شد

رییس مؤسسه بوستان کتاب از انتشار کتاب «فاطمه (س) چشمه جوشان هستی» به قلم احمد زمانی در ۴۹۴ صفحه به همت این مؤسسه و فروش چاپ اول این اثر طی سه روز خبر داد.

محمدباقر انصاری اظهار داشت: درباره زندگانی کوتاه، بابرکت و پر فراز و نشیب‌ام الائمه فاطمه زهرا (س) کتاب‌ها و رساله‌های بسیار از قرن اول تا عصر حاضر نوشته شده و بزرگان اهل قلم اعم از مسلمانان و غیرمسلمانان آثار متنوعی به نگارش درآورده اند، لیکن حیات اعجاب برانگیزش به صورتی است که هر چه تأمل و تعمق بیشتر شود، همچنان نکات نو، سازنده، کاربردی، اخلاقی، تربیتی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دیگر یافت می‌شود.

وی گفت: کتاب حاضر، زندگی درس آموز و الگوی همه زنان جهان را در پنج بخش بررسی کرده و در اختیار خوانندگان این اثر قرار داده است؛ بخش اول این اثر که با عنوان «نیمه اول عمر پربرکت فاطمه در مکه مکرمه» منتشر شده، مشتمل بر زمان ولادت و چگونگی آن، اسامی و القاب پرمحتوای صدیقه طاهره (س)، و دوران کودکی و نوجوانی فاطمه در مکه مکرمه است.

رییس مؤسسه بوستان کتاب تصریح کرد: در بخش دوم این اثر با عنوان «والاترین الگوی زنان جهان»، به سه فصل با عناوین ازدواج پربرکت و به یاد ماندنی، اداره زندگی و مبانی استحکام خانواده و شناخت فاطمه در منابع سه‌گانه پرداخته شده است.

وی افزود: سومین بخش از این اثر در سه فصل و ۱۱ گفتار به جلوه‌های عصمت و هدایت‌گری در سیره حضرت فاطمه (س) می‌پردازد؛ در این بخش، سیره عبادی و اقتصادی و سیاسی فاطمه (س)، حجاب و عفاف آن حضرت، و فدک به عنوان بزرگترین پشتوانه مالی ولایت در اختیار فاطمه (س) مورد بررسی قرار گرفته است.

انصاری اظهار داشت: در بخش چهارم کتاب «فاطمه چشمه جوشان هستی»، به وصایا و حوادث روزهای پایانی عمر صدیقه طاهره (س) در سه فصل با عناوین مجموعه وصیت‌های حضرت فاطمه (س)، حوادث واپسین روزهای حیات و شهادت آن حضرت، و شهادت مظلومه عالم پرداخته شده است.

وی گفت: در این اثر، وصیت نامه حضرت فاطمه زهرا (س) در دو دسته بیان شده است: دسته اول مربوط به وصیت نامه «مکتوب مالی» می‌شود که در آن به توصیه آن حضرت بر موقوفات، وصیت بر درآمدهای مالی از زمین‌های زراعی دیگر، وصیت بر اشیاء داخلی منزل مسکونی پرداخته شده است؛ دسته دوم وصایایی آن حضرت به وصیت نامه «مسموع الهی سیاسی» اشاره دارد که از جمله مباحث این قسمت می‌توان به وصیت به ازدواج با «أمامه»، غسل و کفن و دفن شبانه، دعوت شفاهی اصحاب سرّ در نماز و تشییع شبانه، تأکید بر دفن شبانه وعدم مشارکت غاصبان فرصت طلب پرداخت.

رییس مؤسسه بوستان کتاب با اشاره به استقبال مخاطبان از این اثر تصریح کرد: خوشبختانه چاپ اول این اثر با استقبال کتاب دوستان در سه روز به اتمام رسید.

وی افزود: بخش پنجم و پایانی این اثر، به یاران خاص و مرام نامه فاطمه (س) اختصاص یافته که در این بخش، اصحاب سرّ فاطمه (س) معرفی شده‌اند و به ۴۰ حدیث در شناخت و چگونگی سیره آن حضرت اشاره شده است.

انصاری اظهار داشت: کتاب «فاطمه (س) چشمه جوشان هستی» به قلم احمد (رجبعلی) زمانی در ۴۹۴ صفحه و به قیمت ۹۰۰۰۰ تومان به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر و روانه بازار نشر شد.

وی در پایان گفت: علاقه مندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق نشانی www. bustaneketab. com می‌توانند از تخفیف ۲۰ درصدی اثر مذکور بهره‌مند شوند.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین