پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:55 - 1395/03/08

دیلی کالر: سردار سلیمانی، با دست های آغشته به خون آمریکایی ها، به نبرد با داعش دعوت شد

نشریه دیلی کالر نوشت دولت عراق به صورت رسمی از قاسم سلیمانی درخواست کمک کرده است.

کارگرآنلاین:  وبسایت دیلی کالر در مطلبی نوشت: نبرد شهر فلوجه که در آخر هفته گذشته آغاز شد، جدیدترین عملیات عظیم ضد داعش در عراق محسوب می شود. در این نبرد نیروهای بسیاری، از جمله نیروهای امنیتی عراق، نیروهای تحت حمایت ایران و فرمانده نیروی قدس سپاه ایران، قاسم سلیمانی، حضور دارند.

انتشار این مطلب که عراق به صورت رسمی از قاسم سلیمانی درخواست کمک کرده است، از افزایش نفوذ ایران و کاهش نفوذ آمریکا در این کشور حکایت دارد. ایران که زمانی دشمن خونی صدام حسین بود، موفق شده جایگاه خود را به عنوان یک تاثیر گذار مستقیم در سیاست های عراق تثبیت کند؛ به خصوص پس از خروج نیروهای آمریکایی از عراق در سال 2011.

سردار سلیمانی یکی از مهره های اصلی شهرت ایران در میان عراقی ها محسوب می شود. وی یک بار در این خصوص اظهار کرد: "ما مثل آمریکایی ها نیستیم. ما دوستانمان را رها نمی کنیم."

نشریه دیلی کالر در ادامه این گزارش ادعا کرد: سلیمانی به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسئولیت اجرای تمام عملیات مخفیانه ایران، به خصوص عملیات ضد آمریکایی شورشیان عراق، در منطقه را بر عهده دارد. در زمان حضور نیروهای آمریکایی در عراق، شورشیان این کشور با استفاده از ابزارهای انفجاری باعث مرگ و زخمی شدن صدها یا هزاران نفر از نیروهای آمریکایی شدند. علاوه بر این مساله، سلیمانی اظهار کرده است نقشی فراتر از اجرای عملیات های سری داشته و ادعا کرده سیاست های ایران در خصوص عراق، لبنان، غزه و افغانستان را کنترل می کند.

در حالی که سلیمانی زمانی به عنوان شخصی مرموز شناخته می شد، اکنون جایگاهی تقریبا اسطوره ای میان سربازان شیعه یافته است. سلیمانی احترام نیروهای ایرانی و عراقی را به دست آورده و حتی موزیک ویدئوی مخصوص خودش را دارد.

دیلی کالر در پایان نوشت: حضور سلیمانی در فلوجه، آمریکا را در موقعیتی دشوار قرار می دهد. آمریکا و نیروهای ائتلاف در حال حمایت هوایی از عملیات آزادسازی فلوجه هستند؛ عملیاتی که از سوی فردی با دست های آغشته به خون آمریکایی ها هدایت می شود. همچنین حضور سلیمانی می تواند نفوذ ایران در عراق را گسترش داده و کار را برای مشاوران آمریکایی دشوار کند./باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین