پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:29 - 1395/03/19

خاطره دختر امام خمینی در مورد رهبری آیت الله خامنه ای

خانم زهرا مصطفوى، دختر گرامى حضرت امام(ره) پیرامون نظر ایشان در باب رهبری آینده، خاطره جالبی را نقل کرده‌اند.

کارگرآنلاین:  خانم زهرا مصطفوى، دختر گرامى حضرت امام(ره) پیرامون نظر ایشان در باب رهبری آینده، خاطره جالبی را نقل کرده‌اند.

روز چهاردهم خرداد سال 1368، فردای رحلت جانگداز امام خمینی، مجلس خبرگان برای تعیین تکلیف رهبری تشکیل جلسه داد؛ پس از قرائت وصیتنامه امام خمینى توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌اى که دو ساعت و نیم طول کشید، بحث و تبادل نظر براى تعیین جانشینى امام خمینى و رهبر انقلاب اسلامى آغاز شد و پس از چندین ساعت سرانجام حضرت آیت‌الله خامنه‌اى ( رئیس جمهور وقت ) که خود از شاگردان امام خمینى سلام الله علیه و از چهره هاى درخشان انقلاب اسلامى و از یاوران قیام 15 خرداد بود و در تمام دوران نهضت امام در همه فراز و نشیب‌ها در جمع دیگر یاوران انقلاب جانبازى کرده بود، به اتفاق آرا براى این رسالت خطیر برگزیده شد.
 

خانم زهرا مصطفوى، دختر گرامى حضرت امام(ره)مى‌گوید:«من مدت‏ها قبل از برکنارى قائم مقام رهبرى، شخصاً از محضر امام درباره رهبرى پرسیدم و ایشان از آیت‌اللّه خامنه‏‌اى نام بردند و پرسیدم که آیا شرط مرجعیت و اعلمیت، در رهبرى لازم نیست؟ ایشان نفى کردند. از مراتب علمى ایشان پرسیدم. صریحاً فرمودند که «ایشان اجتهادى را که براى ولى فقیه لازم است، دارد». / میزان
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین