پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:40 - 1395/03/21

مدیرکل امور اجتماعی اداره‌کل تعاون یزد:

سامانه ملی رصد اشتغال از سوی وزارت کار راه‌اندازی شد

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سامانه ملی رصد اشتغال توسط وزارت کار در یزد راه‌اندازی شده است، گفت: ۲۷ دفتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی دارای مجوز در استان یزد فعالیت دارند.

کارگرآنلاین: غلامرضا بستان‌منش گفت: براساس تصمیم شورای عالی اشتغال به‌منظور نظارت مستمر، مستقیم و مؤثر بر فرایند ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در کشور و در راستای ایجاد بانک اطلاعاتی در حوزه بازار کار، از ابتدای سال 90 سامانه ملی رصد اشتغال توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شده است.

 

وی با بیان اینکه پس از راه‌اندازی این سامانه، تمام دستگاه‌های اجرایی باید اطلاعات شاغلین خود را به‌صورت برخط در سطح استانی و شهرستان در این سامانه ثبت کنند، تصریح کرد: این کار انجام می‌شود تا علاوه بر در دسترس بودن اطلاعات، بتوان به‌راحتی نسبت به اعتبارسنجی به‌روز آن و بهره‌برداری در فرایندهای برنامه‌ریزی مورد استفاده قرار گیرد.

 

بستان‌منش خاطرنشان کرد: در استان یزد هم از سال 90 دستگاه‌های اجرایی دارای تعهد اشتغال هرساله نسبت به ثبت اطلاعات شاغلین جدید خود اقدام می‌کنند و در پایان هر سال گزارش آخرین وضعیت ثبتی هر دستگاه در کارگروه تخصصی اشتغال استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

مدیر‌کل امور اجتماعی وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: اطلاعات شاغلان در این سامانه براساس خوداشتغالی، اشتغال‌زایی حقیقی و حقوقی، اشتغال دولتی و غیردولتی و در بخش‌های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی ثبت می‌شود.

 

بستان‌منش بیان کرد: در حال حاضر تعداد 27 دفتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی داخلی دارای مجوز از این اداره‌کل در استان فعال است که از این تعداد کاریابی، 15 کاریابی در شهرستان یزد و12 کاریابی در سایر شهرستان‌ها مستقر است.

 

وی افزود: این دفاتر برای راهنمایی و مشاوره شغلی به جویندگان کار و کارفرمایان، شناسایی فرصت‌های شغلی در داخل استان و به‌کارگماری جویندگان کار راه‌اندازی شده است.

 

بستان‌منش ادامه داد: این دفاتر در زمینه رسالت خود مبنی بر راهنمایی و مشاوره شغلی با تکیه بر شناخت خصوصیات فردی، استعدادها و رغبت‌های کارجو و وضعیت بازار به او کمک می‌کنند تا شغل مناسبی را انتخاب و یا با شغل خود سازگاری پیدا کند.

 

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: خدمات راهنمایی و مشاوره شغلی کاریابی‌ها به‌صورت مشاوره عمومی و تخصصی انجام می‌پذیرد و فرایند مشاوره شغلی برای آقایان توسط کارشناس مرد کاریابی و برای خانم‌ها توسط کارشناس زن کاریابی صورت می‌پذیرد./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین