پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:20 - 1395/03/21

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خبر داد

زد و بند در راه‌اندازی کارخانه زباله‌سوز رشت

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: رکود وحشتناکی بر اقتصاد ایران حاکم شده که پس از انقلاب اسلامی در کشور بی‌سابقه است.

کارگرآنلاین: جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به وجود مشکل زباله در گیلان اظهار کرد: در برنامه پنجم توسعه کشور دولت موظف شد زباله شهرهای شمالی را ساماندهی کرد.

وی به انعقاد قرارداد احداث کارخانه زباله‌سوز شهر رشت با یکی از شرکت‌های ایرانی و چینی در سال 90 اشاره کرد و افزود: مبلغ 10 میلیارد و 900 میلیون تومان برای راه‌اندازی کارخانه زباله‌سوز به شرکت مذکور پرداخت شده است.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار بود در مدت 6 ماه زمین احداث کارخانه تحویل شرکت سازنده شود، تصریح کرد: پس از گذشت پنج سال اتفاق مذکور نیفتاده است.

 

کوچکی‌نژاد از وجود زد و بندهایی در احداث کارخانه زباله‌سوز رشت خبر داد و بیان کرد: شرکت‌های دیگری در زمینه مذکور ورود کردند و شرکت سازنده اعلام خسارت کرده است.

 

وی به بررسی پرونده کارخانه زباله‌سوز رشت در دیوان محاسبات اشاره کرد و گفت: خواستار مجازات مسؤولانی که در این زمینه زد و بند داشتند، هستیم.

 

*ریالی برای ساماندهی رودخانه‌های رشت اختصاص داده نشده است

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس جمهور به گیلان، خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات سفر یادشده اختصاص 50 میلیارد تومان برای ساماندهی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت در سال گذشته بود و مدت‌ها دستگاه‌ها را برای دریافت اعتبارات مذکور با همدیگر درگیر کردند.

 

کوچکی‌نژاد یادآور شد: سال 94 به اتمام رسیده اما دولت به تعهد خود عمل نکرده و حتی یک ریال برای ساماندهی رودخانه‌های شهر رشت پرداخت نشده و پیگیر این موضوع هستیم تا مشکلات مردم این شهر برطرف شود.

 

*90 درصد فرهنگیان از مدیریت آموزش و پرورش نگران هستند

 

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد از فرهنگیان از مدیریت در آموزش و پرورش به‌شدت نگران هستند، اظهار کرد: یک بار نگرانی فرهنگیان را در مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون اساسی پیگیری کردیم و دوباره این موضوع را برای دفاع از حق فرهنگیان پیگیری می‌کنیم.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه به عزل و نصب افراد غیربومی در گیلان اشاره کرد و افزود: انتصاب نیروهای بومی حق مردم است و موظف هستیم به حق مردم احترام بگذاریم.

 

کوچکی‌نژاد با اشاره به وجود نیروهای توانمند و نخبه در گیلان، بیان کرد: برخی ادعا می‌کنند نیروهای استان توانمندی لازم را ندارند و با همدیگر درگیر می‌شوند اما دیدگاه بنده خلاف این موضوع است.

 

*باندبازی در عزل و نصب مدیران گیلانی

 

وی ادامه داد: نیروهای بسیار توانمندی در گیلان داریم و اگر باندبازی‌ها را کنار بگذارند و نیروهای قدرتمند، اصیل و علمی به‌کارگیری شوند به طور یقین تحولات بزرگی می‌تواند در استان اتفاق بیفتد و پیگیر این موضوع هستیم.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه نباید به مشکلات گیلان تک‌بعدی نگریسته شود، تصریح کرد: اگر در عرصه گردشگری روابط با کشورهای حاشیه دریای خزر و حتی خلیج فارس را برطرف کنیم، فرهنگ این کشورها با فرهنگ ما نزدیک است و می‌توانیم بسیاری از گردشگران را در استان جذب کنیم.

 

*منطقه آزاد انزلی مرکزی برای واردات کالا

 

کوچکی‌نژاد به وضعیت منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و گفت: فلسفه فعالیت مناطق آزاد تولید در حوزه سرزمینی و صادرات و واردات است اما منطقه آزاد انزلی تبدیل به مرکزی برای واردات شده است.

 

وی با بیان اینکه تولید در کشور با توجه به مشکلات موجود با مشکل مواجه شده است، خاطرنشان کرد: رکود وحشتناکی بر اقتصاد ایران حاکم شده و این رکود پس از انقلاب اسلامی در کشور بی‌سابقه است.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی برای افزایش تولید و رقابت‌پذیری با کالای خارجی در کشور تأکید کرد و یادآور شد: تمام تلاش مسؤولان به‌ویژه نمایندگان مردم در مجلس خارج شدن از رکود حاکم بر کشور است و باید بتوانیم صادرات را توسعه دهیم./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین