پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:35 - 1395/03/27

نمی‌توان با «گفتار درمانی» از کنار حقوق‌های نجومی مدیران دولتی گذشت

نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به حقوق‌های نجومی برخی مدیران، گفت: نمی‌شود با گفتاردرمانی و تلاش برای مغفول کردن ماجرا، از کنار این پرداخت‌های نجومی به مدیران دولتی عبور کرد.

کارگرآنلاین: حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به موضوع حقوق‌های نجومی برخی مسئولان دولتی گفت: متاسفانه موضوع حقوق‌های نجومی چند ده میلیونی و نامتعارف امروز در تمام زوایای فکری و زندگی مردم رسوخ کرده است.

وی ادامه داد: این پرداخت‌ها در مقابل چشم میلیون‌ها نفر از کارکنان و بازنشستگان نظام که حقوق آنها بین 900 تا 2 میلیون تومان است رخ داده و به همین دلیل تاثیرات بسیار عمیق و تاسف‌باری را در جامعه به جا گذاشته و احساسات مردم را جریحه‌دار کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه موضوع پرداخت‌های نجومی به مدیران نیازمند درمان است، گفت: البته موضوع این پرداخت‌های نجومی مساله‌ای نبود که مردم از آن بی‌اطلاع باشند و جسته و گریخته برخی کارمندان از آن مطلع بودند؛ ولی اطلاع عمومی جامعه از این تبعیض آشکار آن را به معضلی تبدیل کرد که جز با درمان واقعی و خشکاندن ریشه‌های آن امکان مداوای جراحت عمومی به وجود آمده امکان‌پذیر نخواهد بود.

حاجی‌بابایی با تاکید بر اینکه ربط دادن این موضوع به امنیت ملی و مسائل اینچنینی مشکلی را حل نمی‌کند، تصریح کرد: دولت و مجلس باید در این موضوع ورود کنند چون این مساله از جنس عدالت است و چنین ظلمی از سوی جامعه قطعا قابل پذیرش نیست.

وی ادامه داد: باید اطلاع‌رسانی دقیق و قابل قبولی از برخورد با عوامل این پرداخت‌ها به مردم ارائه شود و راهکارهای قانونی بستن راه چنین پرداخت‌هایی که عواطف عمومی را جریحه‌دار می‌کند به صورت لایحه از سوی دولت ارائه و مجلس آن را مصوب کند تا دیگر کسی نتواند سوء استفاده‌ای در این زمینه داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: نمی‌شود با گفتاردرمانی و تلاش برای مغفول کردن ماجرا از کنار این پرداخت‌های نجومی به مدیران دولتی عبور کرد.

نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به مشکلات اقتصادی اقشار مختلف جامعه نظیر معلمان، پرستاران و کارمندان گفت: این اقشار همیشه از کم بودن حقوق خود گلایه دارند اما هموار به خاطر مصالح کشور و نظام سکوت می‌کنند و حتی بیشترین توجه را به ارزش‌های نظام نیز همین اقشار کم درآمد دارند.

حاجی‌بابایی افزود: مردم ما در شرایطی که کشور دچار مشکلات فراوان اقتصادی است توقع ندارند که برخی مدیران حقوق‌های چند ده میلیونی دریافت کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه اطلاع‌رسانی لازم در زمینه پرداخت‌های نجومی از سوی رسانه‌ها انجام شده است خاطرنشان کرد: حالا همه منتظر اقدام عملی از سوی دولت هستند و رسالت همه این است که این معضل بزرگ را تا رسیدن به مرحله مداوا پیگیری کند./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین