پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:04 - 1395/04/03

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران:

مدیری که برابر ۱۰۰ کارگر حقوق می‌گیرد نمی‌تواند اقتصاد کشور را بسازد

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به رسوایی حقوق های نجومی مدیران دولتی گفت بعضا یک مدیر به اندازه ۱۰۰ کارگر حقوق می گیرد و مسلما چنین مدیری نمی تواند اقتصاد کشور را بسازد.

کارگرآنلاین: غلامرضا عباسی در واکنش به حقوق‌های نجومی مدیران گفت:دولت باید از نقطه ای برای قطع حقوق‌های نجومی اقدام کند. در شرایطی که کارگران حقوق 800 هزار تومانی و مدیران حقو‌ق‌های نجومی دارند نمی توان اقتصاد کشور را ساخت.

 وی با بیان اینکه کارگران شاهرگ نظام اقتصادی کشور هستند و چرخ‌های تولید به دست کارگران می چرخد بیان کرد:در چنین شرایطی خبر از این موضوع می‌رسد که حقوق برخی مدیران ماهیانه دستکم 100برابر حداقل مزد کارگران است و چنین مدیری نمی توانداقتصاد کشور را بسازد.

عباسی خبر از نیمه تعطیلی یک کشتارگاه مرغ داد و گفت:این واحد تولیدی صادرات مرغ داشت.  این کشتارگاه به جهت مقرون به صرف نبودن تولیدات، تعداد نیروی خود را از 700  نفره به 400 نفر کاهش داده بود، در حال حاضر تعداد این نیروها به 150 نفر رسیده است.

 عباسی بیان کرد: این در حالی بود که این کشتارگاه از جمله کشتارگاه‌های فول امکانات بود. از دیگر محصولاتی که این روزها با رکود دچار است کارخانه های تولید لوستر منازل است که یکی از کارخانه‌ها در سال 95 تعداد نیروی کار خود را از 270 نفر به 70 نفر رسانده است.

این فعال کارگری با بیان اینکه حقوق کارگران پاسخگوی زندگی‌هایشان نیست گفت:  از ترس تعدیل مجبور به همکاری با حقوق پایین هم هستیم. دولتی ها از عوارض‌های دولتی و... کوتاه نمی‌آیند. باید برای ایجاد اشتغال فداکاری کرد. دولت باید برای ایجاد اشتغال اقدامات مهم‌تر و عمیق‌تری را دنبال کند./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین