پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:35 - 1395/04/08

حقوق و مزایای «صفدر حسینی» مثل رییس بانک مرکزی شد

تصمیم جدید دولت درباره فیش‌های جنجالی+سند

این روز‌ها بحث حقوق ‌های نجومی از مهم‌ ترین اخبار رسانه‌ ها و دنیای مجازی است و تصاویر منتشره از فیش ‌های حقوقی برخی مدیران و مسئولان، در تیراژ وسیع پخش و به شیوه های مختلف، میان مردم و رسانه ها دست به دست می‌ شود.

کارگرآنلاین: در این میان، فیش حقوقی صفدر حسینی رئیس صندوق توسعه ملی نیز از جمله مواردی است که مورد توجه ویژه رسانه ها و افکار عمومی قرار گرفته است. بر اساس اعلام خبرگزاری ها، طبق اسناد و مدارک موجود، وی از فروردین تا اسفند سال 94 به‌ طور میانگین، 57 میلیون و 400 هزار تومان بابت حقوق از این صندوق دریافت کرده است؛ به‌ عبارت دیگر حسینی در سال گذشته جمعا حدود 686 میلیون تومان بابت حقوق از صندوق توسعه ملی گرفته است، هرچند برخی رسانه های حامی دولت، این رقم را ماهانه کمتر از 20 میلیون اعلام کرده اند.

همچنین مواردی چون حق پست نهایی، مزد سنوات نهایی، یک ‌سی‌ام پرداختی و بهره ‌وری سه‌ ماهه، کمک‌هزینه اوقات فراغت فرزندان، کمک‌ هزینه خرید کتاب، کمک‌ هزینه سفر، کمک‌ هزینه ورزش و کمک ‌هزینه تحصیل خود را هم از صندوق توسعه ملی دریافت می کرده است.

البته وی پس از انتشار فیش حقوقی اش، اعلام کرد که "با انجام بازنگری در نظامات پرداخت، طرح طبقه بندی مشاغل صندوق بازنگری و اصلاح شده و پس از این اتفاق بر اساس تصمیم شخصی مابه التفاوت حقوق و مزایای سال 1394 را داوطلبانه به حساب صندوق توسعه ملی واریز کرده ام."

صفدر حسینی همچنین افزوده است که "از ابتدای حضور در صندوق، از دولت درخواست اعمال همترازی رئیس و اعضای هیأت عامل را در چارچوب مقررات قانون خدمات کشوری داده و این اتفاق بالاخره رخ داده است."



بر این اساس، بررسی های صبحانه نشان می دهد هیئت دولت در جلسه 30 خرداد خود، آیین نامه مالی، معاملاتی و استخدامی صندوق توسعه ملی را اصلاح کرده است. طبق این مصوبه که در تاریخ 5 تیرماه توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به وزارت اقتصاد و سازمان مدیریت ابلاغ شده حاوی نکات مهمی در خصوص حقوق و مزایای صفدر حسینی و سایر اعضای هیئت عامل صندوق توسعه ملی است.
 

بر اساس این مصوبه دولت، جداول و مقررات ناظر بر حقوق و مزایای ثابت (مزد پایه یا مزد مرتبه)، مزد سنوات، فوق العاده ها (مزد شغل، جذب، سختی شرایط کار)، تسهیلات رفاهی (حق اولاد، مسکن، خوار و بار، یارانه غذا، ایاب و ذهاب) و سایر مزایای غیرمستمر رییس کل، قائم مقام و اعضای هیئت عامل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، به ترتیب به رییس هیئت عامل، قائم مقام و اعضای هیئت عامل صندوق توسعه ملی تسری داده می شود.

به گزارش صبحانه، اگرچه با این مصوبه دولت مشخص نیست که حقوق و مزایای مسئولان ارشد صندوق توسعه ملی، دقیقا چه میزان خواهد شد اما با توجه به درخواست احمد توکلی نماینده سابق تهران در مجلس از ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی برای انتشار حقوق و مزایای مدیران ارشد بانک مرکزی، انتشار این مبالغ می تواند دریافتی صفدر حسینی و سایر مسئولان عالی رتبه صندوق توسعه ملی را نیز مشخص کند./صبحانه آنلاین

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین