پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:57 - 1395/04/12

مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه کتاب

ضرورت تبلیغ و ترویج کتاب از طریق رسانه‌ها

مقام معظم رهبری فرمودند:" محصولی با عظمت کتاب، با ارزش کتاب، درخور این است که تبلیغ بشود؛ تشویق بشوند کسانی که میتوانند کتاب را بخوانند؛ این را ما باید به صورت عادت در بیاوریم."

کارگرآنلاین: کتاب و کتابخوانی همواره یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و ایشان همواره و در مناسبت‌های مختلف مطالباتشان را در این زمینه گوشزد کرده و مسیر را برای مسئولان و خوانندگان کتاب روشن می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب کتابخوانى و علم‏‌آموزى را نه تنها یک وظیفه ملى، بلکه یک واجب دینى دانسته و تاکید ویژه‌ای نسبت به آن داشته‌اند. مقام معظم رهبری درمورد ضرورت رشد کتابخوانی در جامعه می‌فرمایند: " در جامعه باید سنت کتابخوانى رواج پیدا کند. کتابخوانى باید در جامعه ترویج شود؛ و این کار بر عهده‌ همه‌ دستگاه‌هائى است که در این زمینه مسئولند." توجه به مطالبات فرهنگی رهبر معظم انقلاب در حوزه کتاب، به روشنی وضعیت کتاب و کتابخوانی را در ایران روشن کرده، ضعف‌ها را نشان داده و راهکارهای برون رفت از این وضعیت را ترسیم می کند.

ضرورت تبلیغ و ترویج کتاب از طریق رسانه‌ها

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار با مسئولان کتابخانه‌های بزرگ و عمومی و جمعی از کتابداران سراسر کشور در 29 تیر 1390 فرمودند: «یکی از کارهای بزرگ و مهم در سطح جامعه این است که تبلیغات کتابخوانی همه‌گیر شود. ما امروز می‌بینیم برای کالاهای کم‌اهمیت که تأثیری هم در زندگی انسان‌ها ندارند، صاحبانش تبلیغات رنگینِ عجیب و غریبی را متصدی می‌شوند، مباشر می‌شوند؛ دستگاه‌های ارتباط‌جمعی، مطبوعات، صدا و سیما آنها را پخش می‌کنند؛ در حالی که آن محصولات هیچ ضرورتی ندارند، هیچ لزومی ندارند، یک چیز اضافی در زندگی هستند؛ گاهی بودنشان مفید است، گاهی بودنشان حتّی مفید هم نیست؛ شاید مضر هم هست. محصولی با عظمت کتاب، با ارزش کتاب، درخور این است که تبلیغ بشود؛ تشویق بشوند کسانی که میتوانند کتاب را بخوانند؛ این را ما باید به صورت عادت در بیاوریم.»/سراج 24
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین