پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:46 - 1395/04/12

اقدام شهرداری تهران در افشای جنایات آمریکا قابل تقدیر است

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت با بررسی ابعاد حقوق بشر آمریکایی گفت: حقوق بشر آمریکایی که مبتنی بر فرهنگ لیبرالیستی و سرمایه‌داری غربی است، آن‌ها از حقوق بشر می‌گویند و خودشان تروریسم پرورش می‌دهند.

کارگرآنلاین:  سال گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار خانواده شهدای هفتم تیر با اشاره به چند اقدام تروریستی آمریکا علیه ملت ایران از جمله «حادثه 7 تیر سال 1360»، «بمباران شیمیایی سردشت در 7 تیر 1366»، «ترور شهید صدوقی در 11 تیر سال 1361» و «ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران در 12 تیر سال 1367» بر نامگذاری این ایام به نام«هفته حقوق بشر امریکایی» تاکید کردند.
کارشناسان سیاسی کشور نیز معتقدند این هفته فرصت مناسبی برای افشای جنایات آمریکا و نمایاندن چهره واقعی حاکمان کاخ سفید به جهانیان است.

در زمینه حقوق بشر آمریکایی و بررسی جنایات آمریکا در هفته دوم تیرماه با عبدالحمید نقره‌کار عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت‌وگو کردیم.

* بررسی دو بعد حقوق بشر آمریکایی

حقوق بشری که آمریکا مدام ادعای آن را دارد و از آن دم می‌زند را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 در مورد حقوق بشر دو مسئله اساسی مطرح است یکی بحث حقوق بشر آمریکایی که مبتنی بر فرهنگ لیبرالیستی و سرمایه‌داری غربی است و طبیعتا این حقوق بشر مبتنی بر نگاه نفس پرستی و دنیا پرستی است که فرهنگ غربی آن را پیگیری می‌کند و حاکمیت زر و زور و تزویر در فضای فرهنگ و تمدن بشری را می‌خواهد از طریق مجامع بین‌المللی که دست پرورده خودشان هستند حاکم کند.

نکته دوم و شاید مهمتر این است که این‌ها در بیان و نظر مفاهیمی را مطرح می‌کنند ولی در عمل صد درجه مغایر آن عمل می‌کنند و این مهمترین مسئله است که مردم با توجه به رسانه‌های عمومی روشن شده‌اند و هرچه آمریکا می‌گوید خلافش عمل می‌کنند.

به طور کلی چه مباحثی در زمینه حقوق بشر آمریکایی مطرح می‌شود؟

 آمریکا در رابطه با مبارزه با تروریسم مدعی می‌شود ولی خودش ترورریسم را پرورش داده و ایجاد می‌کند، در رابطه با صلح می‌گوید ولی عملا جنگ افروزی می‌کند و تمام منطقه را به جنگ می‌کشد.

از عدالت می‌گوید ولی در حالی که از حکومت‌های صد در صد متجاوز و دیکتاتور و ظالم حمایت می‌کنند، از دموکراسی می‌گوید ولی از دیکتاتوری حمایت می‌کند یعنی به طور کلی خلاف‌ آنچه می‌گوید عمل می‌کند.

البته تا مدتی مردم بخصوص مردم کشورهایی که تحت تاثیر رسانه‌ها هستند متوجه واقعیت‌ها نبودند ولی امروز رسانه‌ها تیغ دو لبه شدند و مردم متوجه می‌شوند این ها دروغ می‌گویند.

دروغ کلید تمام شرها است و تمام شرها از دروغ ناشی می‌شود که این‌ها از طریق رسانه‌هایشان تبلیغ می‌کنند بنابراین همه می‌دانند که  حرفهای این‌ها ناشی از راهبردها و سیاست‌هایی است که صهیونیست‌ها و فراماسونرها در جامعه جهانی ایجاد کردند.

چه سیاست‌هایی در این زمینه صورت می‌گیرد؟

 اینکه اختلاف بیانداز و حکومت کن یکی از این سیاست‌هاست، جنگ‌های نیابتی، شبیخون فرهنگی و اسلام هراسی نیز از جمله این سیاست‌هاست.

مجموعه این‌ها نقشه‌هایی است که صهیونیست‌ها برای تهاجم به فرهنگ اسلامی انجام می‌دهند، قرن 21 را خودشان به عنوان مقابله فرهنگ لیبرال سرمایه داری غربی با اسلام تبیین کردند.

از نظر ما قرن 21 قرن اسلام است و آنها اسلام هراسی را به این دلیل ایجاد کردند.

برای مقابله با اسلام که در جهان می‌خواهد موازین حقوقی و اسلامی را به عنوان چکیده پیام انبیای الهی مطرح کند نقشه دارند و می‌خواهند با پیام انبیای الهی مبارزه کنند ولی نمی‌توانند این کار را انجام دهند و مبارزه آنها ابتر است و شکست می‌خورد.

تاریخ هم نشان می‌دهد بنی اسرائیل در مقابل پیامبران ایستادگی کردند ولی نتیجه نگرفتند و هر بار حقایق الهی در تاریخ حاکم شده است.

امیدوارم حقیقت اسلامی،‌ حقوق اسلامی و ارزش‌های اسلامی در جهان آینده بتابد و شر عناصری که با انسان اخلاق و ارزش‌های انسانی مخالفند به خودشان بازگردد.

آنها در ظاهر کلام از حقوق بشر می‌گویند ولی عکس آنرا عمل می‌کنند و این همان ماتریالیسم سیاسی است که می‌گوید دولتمردان باید دروغ بگویند و مردم را فریب دهند و به هر وسیله‌ای برحقوق مردم استیلا و قدرت یابند.

 مقام معظم رهبری بر نامگذاری هفته دوم تیرماه به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی تاکید کردند.

 از اینکه مقام معظم رهبری تاکید کردند که هفته دوم تیرماه به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شود باید تمجید کرد، این مسئله موقعیت شناسی و زمان شناسی مقام معظم رهبری را نشان می‌دهد زیرا در این فرصت که کاملا مشخص است آمریکا چه جنایت‌هایی را انجام داده می توان مردم را با واقعیت‌ها آشنا کرد.

این کار فرصت بسیار خوبی است و زمان شناسی مقام معظم رهبری را نشان می‌دهد.

* اقدام موثر شهرداری تهران باید فراگیر شود

 شهرداری تهران در این هفته بنرهایی را با موضوع افشای جنایات و فسادهای آمریکا در سطح شهر نصب کرده است. این اقدام را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

مهم‌ترین مسئله‌ای که در ارتباط با تهاجم فرهنگی و استیلای استکبار جهانی وجود دارد عدم آگاهی بخشی از مردم از دروغ‌ها و جنایات استکبار است.

در این زمینه و برای اطلاع‌رسانی به مردم تمام نهادها مسئول هستند که این امر را یک وظیفه اسلامی با عنوان امر به معروف و نهی از منکر نقل می‌کنند و به سهم خود مردم را نسبت به فساد آمریکا آگاه کنند.

نهادهای بین‌المللی که زیر نفوذ استکبار جهانی هستند باید به مردم شناسانده شوند و این امر وظیفه تمام نهادهای داخلی است که باید با انسجام در این زمینه عمل کنند.

شهرداری تهران در این هفته کار موثری را انجام داده و با نصب بنرهایی در سطح شهر با یک کار فرهنگی جنایات آمریکا و فسادهای این کشور را به مردم اطلاع‌رسانی می‌کند که کار بسیار موثری است و تمام نهادها و حتی دانشگاه‌ها و اساتید دانشگاه نیز باید به سهم خود این اطلاع‌رسانی را انجام دهند و از هر تریبون و امکاناتی که دارند برای این کار اقدام کنند.

مقام معظم رهبری  در این زمینه ورود کرده‌اند و نهادهای دولتی و غیردولتی و دیگر افراد نیز باید به سهم خود برای افشای جنایات آمریکا و بررسی حقوق بشر آمریکایی وارد شوند./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین