پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:57 - 1395/04/14

پرونده تخلف هیات مدیره نظام مهندسی سابق تهران در دفتر قضایی

ترکان از سازمان نظام مهندسی کشور می‌رود

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با بیان اینکه در دوره آینده انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور که امسال برگزار می‌شود،کاندیدا نخواهد بود،گفت: پرونده اختلاس هیات مدیره سازمان نظام مهندسی تهران در دستگاه قضایی و شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی در حال بررسی است.

کارگرآنلاین: اکبر ترکان با اشاره به برگزاری اجلاس سالیانه هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان و انتخابات هفتمین دوره شورای مرکزی در 26 تیرماه سال جاری در کیش گفت: اجلاس سالیانه هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان هر سال 26 و 27 تیرماه برگزار می‌شود و در این اجلاس تصمیماتی که گرفته می‌شود تصویب بودجه، تراز نامه و نظام نامه هایی است که باید به تصویب هیات عمومی برسد.

وی ادامه داد: در این اجلاس گزارش عملکرد یکساله استان‌ها ارائه و سیاست‌های یکساله سازمان نظام مهندسی تعیین می‌شود.

ترکان تصریح کرد: امسال دوره سه ساله شورای مرکزی تمام می‌شود و باید اعضای شورا از نو تعیین شوند بنابراین من در دوره بعد به دلیل اینکه کاندید انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی نبودم نمی‌توانم کاندید هفتمین دوره شورای مرکزی باشم.

ترکان ادامه داد: در این انتخابات 117 نفر کاندیدا برای شورای مرکزی هستند و به همه این‌ها فرصت داده می‌شود هر کاندید خود را برای اعضا معرفی کند و وقتی که به تعداد دو برابر مورد نیاز انتخاب شدند به وزیر راه و شهرسازی معرفی می‌شوند و آخوندی 25 نفر را به عنوان عضو اصلی و در طی فرایندی 7 نفر را برای اعضای علی البدل انتخاب می‌کند.

* مخالف آیین‌نامه جدید کنترل ساختمان هستیم

ترکان در خصوص آیین نامه کنترل ساختمان که از سوی وزارت راه و شهرسازی تهیه و به هیات وزیران ارائه شده است گفت: ما مدافع آیین نامه جدید کنترل ساختمان نیستیم و پیشنهاد دهنده آن هم نیستیم چرا که وزارت راه و شهرسازی آن را تهیه و به هیات وزیران ارائه کرده است. بنابراین ما نیز در موضعی که آیین نامه خلاف نظام مهندسی باشد به موقع بحث‌های خود را ارائه کرده.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به اینکه به دلایل مختلفی مخالف آیین نامه جدید کنترل ساختمان هستیم گفت: در آیین نامه جدید نقش سازمان‌های نظام مهندسی در کنترل نقشه حل شده است و این ماموریت از سازمان نظام مهندسی حذف شده است.

وی افزود: دومین دلیل مخالفت ما با آیین نامه کنترل ساختمان این است که پیش از این سازمان‌های نظام مهندسی ناظر ساختمان تعیین می‌کردند در حالی که در این آیین نامه این وظیفه از سازمان نظام مهندسی حل شده است.

ترکان خاطرنشان کرد: سومین دلیل مخالفت ما این است که در زمان اعطای پایان کار ساختمان سازمان‌های نظام مهندسی شناسنامه فنی ملکی را باید تغییر دهد که متاسفانه این وظیفه نیز از سازمانهای نظام مهندسی گرفته و حذف شده است.

ترکان در خصوص تخلفات هیات مدیره وقت سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: آنچه که رئیس کنونی سازمان نظام مهندسی تهران به بنده گزارش کرده است از وجود تخلفات میلیاردی در هیات مدیره سابق نظام مهندسی تهران حکایت دارد.

وی با اشاره به اینکه گزارش کتبی این تخلف از سوی بی طرف رئیس سازمان نظام مهندسی تهران به ما گزارش شده است گفت: هیات رئیسه وقت سازمان نظام مهندسی تهران بدون اطلاع بخشی از منابع مالی سازمان نظام مهندسی را نزد بانک سپرده‌گزاری کرده است هرچند این موضوع یک مورد معمول و متداول است اما خطایی که از سوی هیات رئیسه سابق نظام مهندسی رخ داده است این بوده است که این منابع در نزد بانک سپرده گذاشته شده و در مقابل آن تسهیلات گرفته شده است.

به گفته وی این سپرده‌گذاری‌ها در سه فقره به مبالغ 20 میلیارد تومان یک فقره 10 میلیارد تومان و یک فقره 10 میلیارد تومان بوده است اما اینکه چقدر هیات مدیره سابق نظام مهندسی بابت این سپرده گذاری‌ها تسهیلات گرفته‌اند رقم دقیقی ندارم.

وی ادامه داد: این اقدام یک نوع اختلاف است بنابراین پرونده این موضوع به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی و دستگاه قضایی ارائه شد و در حال بررسی است./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین