پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:50 - 1395/04/18

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

کارگروه‌های استانی رفع موانع تولید در استان‌ها تشکیل شد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: کارگروه‌های استانی رفع موانع تولید در استان‌ها تشکیل شده که زمینه خوبی برای شناسایی و اولویت بندی این واحدها فراهم می‌کند.

کارگرآنلاین: رمضانعلی سبحانی‌فر در حاشیه بازدید از شهرک‌های صنعتی شماره یک و شماره دو سبزوار با اشاره به اینکه متاسفانه بخش زیادی از صنایع کشور ما با ظرفیت زیر 50 درصد حال فعالیت هستند اظهار داشت: دولت و مجلس برای رفع مشکلات بخش صنعت مصمم هستند.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: با توجه به آغاز دوران پساتحریم و لزوم حمایت از صنعتگران داخلی باید با پرداخت تسهیلات ویژه ارزان قیمت این واحدهای صنعتی راه اندازی شود تا بتوان قدرت رقابت پذیری در کشور را تقویت کرد.

سبحانی فر با بیان اینکه هیچ سرمایه گذاری توسط شرکت‌های خارجی در داخل کشور بدون همراهی و همکاری صنعتگران نخواهد بود عنوان کرد: یکی از اهداف ما در برجام و حضور سرمایه گذاران خارجی موضوع انتقال تکنولوژی، بهره برداری از دانش روز صنعتی، استفاده از سرمایه گذاری خارجی برای رونق اقتصادی بخش صنعت و افزایش تولیدات با کیفیت داخلی و افرایش صادرات کالاهای ایرانی به خارج است.

وی با بیان اینکه رونق گرفتن کارگاه‌های صنعتی نیمه فعال در سیر صعودی صادرات محصولات ایرانی و افزایش اشتغال در کشور موثر است خاطرنشان کرد: قانون رفع موانع تولید و رقابت پذیری از مهمترین، مترقی ترین و بهترین و قوانین کشور در رونق بخشی بخش صنعت و اقتصاد است که مسئولان باید به آن  توجه کنند.

سبحانی فر با اشاره به اینکه محصولات ایرانی امروز از کیفیت مناسبی نسبت به محصولات خارجی بهره مند هستند یادآور شد: با توجه به ضرورت راه اندازی و رونق بخشی به واحدهای تولیدی، کارگروه‌های استانی رفع موانع تولید در استان‌ها تشکیل شده که زمینه خوبی برای شناسایی و اولویت بندی این واحدها فراهم می‌کند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در همین راستا 160 هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات به این بخش اختصاص داده تا زمینه برای فعال سازی، رونق و اشتغال در این کارگاه‌ها فراهم شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون بودجه سال جاری در زمینه قطع یارانه سه دهک از جامعه عنوان کرد: اعتبارات صرفه جویی شده در این بخش در قالب تسهیلات و اعتبارات به بخش‌های کشاورزی، گردشگری، تولیدی، صنعت و معدن اختصاص می یابد.

وی با اشاره به رشد 5 برابری اشتغال در بخش صنعت غرب خراسان رضوی نیز گفت: با وجود مشکلات ناشی در این بخش خوشبختانه 5 شهرک صنعتی ما در سطح حوزه انتخابیه فعال هستند و با توجه به حضور کارگروه رفع موانع تولید و ستاد تسهیل در مدت سه سال گذشته در شهرستان سبزوار و بررسی مشکلات صنعتگران و پرداخت تسهیلات به موقع مشکلات در این حوزه رفع شده است.

سبحانی فر با تاکید بر اینکه کارخانه‌های فولاد، داروسازی طاهای سبزوار و اسید سیتریک جوین نیز در مرحله تکمیل و بهره برداری قرار دارند گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد حرکت موج اشتغال در سطح منطقه  باشیم.

وی با اشاره به شهرک صنعتی شهرستان داورزن یادآور شد: شهرک صنعتی داورزن با همه موانع در حال آماده‌سازی است و امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد بهره‌برداری از این مجموعه باشیم./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین