پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:05 - 1395/04/20

مدیرکل تأمین اجتماعی قزوین:

64 درصد جمعیت قزوین زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین گفت: 64 درصد جمعیت این استان زیر پوشش بیمه سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند.

کارگرآنلاین:  علیرضا محسنی در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت هفته تأمین اجتماعی در سالن اجتماعات تأمین اجتماعی شعبه انبارلوئی با حضور خبرنگاران استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان عمومی و غیردولتی بوده ولی بیشتر سیاست‌هایی که دنبال می‌کند، برگرفته از سیاست‌های دولت‌ها است.

وی افزود: در حال حاضر 42 میلیون نفر در سطح کشور تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند که بیش از 50 درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود و در استان قزوین نیز 64 درصد جمعیت این استان تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین اضافه کرد: سه رکن اصلی بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی در سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد که هیچ‌گاه از یکدیگر جدا نمی‌شود و همواره حمایت‌کننده هم بوده است.

محسنی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی نخستین خریدار درمان بوده و علاوه‌ بر درمان‌های مستقیم از طریق عقد قرارداد با سایر مراکز درمانی، درمان‌های غیرمستقیم نیز به افراد تحت پوشش خود ارائه می‌دهد.

این مسؤول با بیان اینکه در حال حاضر در سطح استان قزوین 225 هزار و 778 نفر بیمه شده اصلی و 61 هزار و 129 مستمری‌بگیر داریم، عنوان کرد: تعداد کارگاه‌هایی که از آن‌ها حق بیمه دریافت می‌شود 16 هزار و 163 کارگاه است که درآمدهای حاصله از این کارگاه‌ها برای ارائه خدمات به افراد تحت پوشش استفاده می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین با اشاره به اینکه درحال حاضر 7 هزار و 633 نفر در این استان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، تصریح کرد: ضریب وابستگی استان قزوین که همان نسبت تعداد بیمه‌شدگان به تعداد بازنشستگان را نشان می‌دهد در حال حاضر 3.7 است که جای نگرانی دارد.

محسنی گفت: سالانه 10 درصد به تعداد بازنشستگان افزوده می‌شود در حالی که حتی یک درصد هم به ورودی‌ها اضافه نمی‌شود که امیدواریم با توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال برای افراد بیکار این افراد به خیل جمعیت بیمه‌شدگان بپیوندند.

وی بیان کرد: مبلغ دریافتی حق بیمه در سطح کشور فقط 92 درصد از حقوق را پوشش داده و 8 درصد خلأ داریم که این مبلغ از محل سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی تأمین می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین افزود: در سال 93 در این استان 639 میلیارد تومان دریافتی داشتیم و هزینه‌ها نیز 821 میلیارد تومان بود که نشان از افزایش 29 درصد هزینه‌ها نسبت به دریافتی‌ها دارد.

محسنی اضافه کرد: در سال گذشته نیز 785 میلیارد تومان دریافتی و 994 میلیارد تومان هزینه داشتیم که باز هم هزینه‌ها نسبت به دریافتی‌ها 27 درصد بیشتر بود.

وی ادامه داد: مصوب سال جاری نیز 913 میلیارد تومان دریافتی بوده و هزینه‌های پیش‌بینی شده نیز یک‌هزار و 14 میلیارد تومان است که نشان از افزایش 25 درصدی هزینه‌ها نسبت به دریافتی‌ها دارد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین عنوان کرد: دریافتی‌های خرداد ماه سال جاری 74 میلیارد تومان بوده است در حالی که 75 میلیارد تومان حقوق و 6 میلیارد تومان نیز بیمه بیکاری پرداخت کرده‌ایم.

محسنی با اشاره به بدهی کارفرمایان استان قزوین به سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: در سال گذشته بدهی کارفرمایان این استان به تأمین اجتماعی 435 میلیارد تومان بود و هر ساله نیز این مبلغ افزایش می‌یابد که مهمترین علت این امر همکاری تأمین اجتماعی با کارگاه‌های مشکل‌دار است.

این مسؤول گفت: در حال حاضر با 111 کارگاه برای دریافت حق بیمه جاری همکاری داریم که به دلیل مشکلات مالی برخی از آن‌ها با افزایش میزان بدهی کارفرمایان روبه‌رو شدیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین خاطرنشان کرد: مؤثرترین ارگانی که در موضوع رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان گام برداشت، تأمین اجتماعی این استان بود که تمام تلاش خود را برای حمایت از تولیدکنندگان و صنعت‌گران استان قزوین به کار می‌گیرد.

محسنی یادآور شد: دستورالعمل بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش‌حساب نیز صادر شده که از 27 خرداد ماه سال جاری قابل اجرا بوده و تا 27 شهریور ماه سال جاری ادامه دارد که بهترین فرصت برای کارفرمایان به شمار می‌رود./کارگرآنلاین

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین