پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:46 - 1395/04/24

قالیچۀ پرنده، روش جدید داعش برای شکنجۀ زندانیان

فعالان حقوق بشر از روش‌های جدیدی که داعش برای شکنجۀ زندانیان استفاده می‌کند پرده برداشتند.

کارگرآنلاین: شکستن استخوان دندۀ زندانیان و تحقیر زنان با استفاده از جمجمه‌، روش‌های شکنجه‌ای است که به‌تازگی از آن پرده برداشته شده است.

یک گروه فعال حقوق بشر که با نام "رقه در سکوت قربانی می‌شود" فعالیت می‌کند، می‌گوید "این گروهک تروریستی با مشتی آهنین کنترل شهر رقه را به دست گرفته و هر آن کس را که از قوانینش سرپیچی کند به شیوه‌های ظالمانه‌ای شکنجه می‌کند".

طبق گفته آنها یکی از روش‌های شکنجه، قالیچۀ پرنده است، به این ترتیب که زندانی به یک تخته فلزی که چند لولا دارد بسته می‌شود. وقتی این لولاها تا می‌شوند، دنده‌های زندانی بین آن خرد می‌شود.

شوک الکتریکی روش دیگر شکنجه است که برای گرفتن اعتراف و اطلاعات به کار می‌رود.

در مورد زنان، کاری که بیشتر انجام می‌شود این است که زن‌ها را برای تحقیر کردن در قفس‌های چوبی پر از جمجمه انسان می‌اندازند و آنها را تهدید می‌کنند که اگر از قوانین‌شان سرپیچی کنند به سرنوشت این جمجمه‌ها دچار خواهند شد.

داعش با بهره‌گیری از عدالت قرون وسطایی در مناطق تحت سلطۀ خود در سوریه و عراق، مردم را به جرم کافر و همجنسگرا بودن به شیوه‌های وحشتناکی در ملأ عام اعدام می‌کند.

این گروهک تروریستی از دو سال پیش پخش موسیقی و آهنگ را در ماشین‌ها، مهمانی‌ها، مغازه‌ها و اماکن عمومی ممنوع کرده است. همچنین عکس افراد روی شیشه و ویترین مغازه‌ها نیز قدغن است.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین