پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:19 - 1395/05/10

انتشار تصویر پتو پیچ شده همسر مهران غفوریان در اعتراض به یک نشریه

شانزدهمین جشن سینمایی حافظ به دبیری علی معلم با تیتر روزنامه «یالثارات» به حاشیه کشیده شد.

کارگرآنلاین: هنرمندان بسیاری شامگاه شنبه دوم مرداد ماه پا روی فرش قرمز این جشن گذاشتند و نوع پوشش و طراحی لباس اهالی سینما و تلویزیون، مورد اعتراض این نشریه قرار گرفت.


یالثارات با انتشار عکس‌های این مراسم به صورت سیاه و سفید، در تیتر کلمه‌ای را به کار برد که چندی پیش مسعود فراستی از آن درباره یک فیلم سینمایی روی آنتن برنامه زنده تلویزیونی استفاده کرد. یالثارات نوشت: «هر مردی که زنش خود را آرایش کند و با آن حالت از منزل بیرون آید، آن مرد دیوث است.»


بعد از انتشار این مطلب، شبکه‌های مجازی اقدام به بازنشر آن کردند تا جایی که علی معلم به عنوان برگزار‌کننده جشن حافظ نخستین واکنش را نشان داد. او با بیان این مطلب که آیا می‌شود در روزنامه فحش هم نوشت و به آدم‌ها توهین کرد، این برخورد را غیر فرهنگی و سیاسی دانست و از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جامعه هنری و خانه سینما درخواست کرد با چنین پدیده‌ای برخورد کنند و واکنش نشان دهند. به گفته او تلقی عمومی از این پیشامد این است که مدعی‌العمومی وجود دارد و هیچ فرد و سازمانی حق چنین کنش‌هایی را ندارد و در واقع اکنون موضوع اعاده حیثیت است.


واکنش مهران غفوریان و انتشار عکس او در کنار همسرش که با پتو خود را پوشانده بود، بیش از مطلب اصلی نشریه یالثارات در شبکه‌های مجازی دست به دست شد.

غفوریان این کار را در اعتراض به انتشار عکسی از خود و همسرش روی فرش قرمز جشن حافظ در نشریه یالثارات منتشر کرد.

نشریه یالثارات پس از چندین بار توقیف در دی ماه ١٣٩٤ از سوی هیات نظارت بر مطبوعات لغو مجوز و پرونده این رسانه برای رسیدگی به قوه قضاییه ارجاع داده شد، اما «دستور موقت» انتشار این نشریه از سوی مقام قضایی صادر شد و یالثارات ادبیات خود را از سر گرفت./اعتماد

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین