پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:28 - 1395/05/11

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

حذف دفترچه‌های درمانی تا پایان دولت یازدهم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: دفترچه‌های خدمات درمانی در مراکز ملکی تأمین اجتماعی تا پایان دولت یازدهم حذف می‌شود.

کارگرآنلاین: علی ربیعی در برنامه بهره‌برداری از 9 پروژه (مرکز ارتباط مردمی سازمان تأمین اجتماعیCRM، کارت هوشمند، نسخه‌نویسی الکترونیکی، طرح محاسبه و پرداخت متمرکز مستمری،‌سامانه بیمه بیکاری،‌طرح ساختار نوین ارائه خدمت در شعب، سیستم پکس، طرح سیستم بیمه‌ای با نگاه مالی و نظام تعهدی و طرح بهبود و روان‌سازی فرآیندها در ارائه خدمت) اظهار داشت: هر کدام از طرح‌هایی که امروز به بهره‌برداری رسید،‌ بخشی از مسائل مهمی بودند که در سلامت کشور سال‌ها به دنبال آن بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه 42 میلیون نفر از آحاد جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، گفت: امروز متعهد می‌شویم تا پایان دولت یازدهم پروژه‌هایی که امروز به بهره‌برداری رسیدند در سراسر کشور اجرایی شود.

وی یادآور شد: امروز پروژه‌های مختلفی از مدیریت ارتباط با مشتریان که بازنشستگان و کارگران هستند تا ایجاد شفافیت مالی داشته‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در گذشته مراجعه به تأمین اجتماعی سخت بوده و باید چندین ساعت برای دریافت خدمت در شعبات صبر می‌شد ولی امروزه با الکترونیکی شدن فعالیت‌ها در مدت زمان کوتاهی خدمات لازم به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.

وی به شفافیت مالی در سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قسمت‌های مختلف بازرسی می‌تواند شفافیت مالی در سازمان تأمین اجتماعی را نظاره‌گر باشند.

ربیعی تأکید کرد: یکی از پروژه‌هایی که امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت ارائه کارت هوشمند بود که تا پایان دولت یازدهم دفترچه‌های درمانی در مراکز ملی تأمین اجتماعی حذف می‌شود.

وی ادامه داد: دفترچه‌های بیمه همانند چک‌های سفیدی بود که در اختیار بیمه‌شدگان قرار می‌گرفت و مطمئناً با حذف این دفترچه‌ها هزینه‌های اضافی نیز حذف خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 5 بیمارستان در حال ساخت است و ما مناطق حاشیه‌نشینی و جنوبی تهران نیز ورود پیدا کرده‌ایم.

وی گفت:‌ در حال حاضر بیمارستان 600 تختخوابی همچون بیمارستان میلاد در جنوب غرب تهران در حال ساخت است و مراحل ساخت 9 بیمارستان و 26 مرکز نیز در حال طراحی است.

ربیعی یادآور شد: در دولت یازدهم 14 بیمارستان جدید در سراسر کشور به بیمارستان‌های تأمین اجتماعی اضافه می‌شود که جمعاً 840 تخت بیمارستانی اضافه خواهد شد.

ربیعی گفت: صندوق‌های بیمه‌ای باید به خانه‌های امنی برای بازنشستگان تبدیل شوند و در همین راستا هم تسهیلاتی را برای این قشر از آحاد جامعه در صندوق‌های بیمه‌ای ایجاد کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در همین راستا تسهیلاتی بدون بهره بانکی به بازنشستگان ارائه می‌شود و 30 هزار سفر نیز برای این افراد در طول سال انجام خواهد شد و به بیمه تکملیی بازنشستگان نیز کمک‌هایی صورت گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در باره ایجاد خانه‌های امید برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز گفت: در حال پیگیری و امضای تفاهمنامه هستیم که بازنشستگان بتوانند از 285 مرکز ورزشی و فرهنگی در سراسر کشور استفاده کنند.

ربیعی با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی باید برای تأمین امنیت بازنشستگان و کارگران باشد، گفت: امسال وقتی که در روز کارگر خدمت مقام معظم رهبری رفتیم، معظم‌له حال و هوای تأمین اجتماعی را از بنده پرسیدند و تأکید کردند که تأمین اجتماعی در زندگی کارگران و بازنشستگان لحاظ شود.

وی یادآور شد: 17 شرکت تأمین اجتماعی معلق مانده بود که به دستور رئیس‌جمهور به سازمان تأمین اجتماعی بازگشت و 6 هزار میلیارد تومان نیز برای خدمات اپراتور رایتل که متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است، تخفیف ایجاد کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: خروج از بعضی بنگاه‌های اقتصادی در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته است و این سازمان محلی برای کار پاک است و ما در حفظ منافع سازمان با هیچ کس رودربایستی نداریم و تحت هیچ فشاری نیز نبوده‌ایم و از اموال کارگران نگهداری خواهیم کرد./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین