پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:22 - 1395/05/13

عراق، فرمانده ایرانی عملیات آزادسازی موصل را مشخص کرد

"عراق با مشخص کردن فرمانده ایرانی عملیات آزادسازی موصل از زبان "احمد الاسدی" سخنگوی "الحشد الشعبی" موجی از خشم را میان عراقی‌ها ایجاد کرد."

کارگرآنلاین: روزنامه "الشرق الاوسط" مدعی شد: «عراق، فرمانده ایرانی عملیات آزادسازی موصل را مشخص کرد.»

 

به ادعای الشرق الاوسط، عراق با مشخص کردن فرمانده ایرانی عملیات آزادسازی موصل از زبان "احمد الاسدی" سخنگوی "الحشد الشعبی" موجی از خشم را میان عراقی ها ایجاد کرد.

 

الشرق الاوسط ادامه داد: احمد الاسدی گفته "قاسم سلیمانی" فرمانده عملیات آزادسازی موصل خواهد بود. سردار سلیمانی نه تنها مستشار نظامی الحشد الشعبی است، بلکه مستشار نظامی ارتش عراق، پلیس فدرال و سازمان مبارزه با تروریسم این کشور هم می باشد.

 

لازم به ذکر است که الحشد الشعبی به‌تازگی به عنوان نیروی رسمی هماهنگ کننده با ارتش عراق و بخشی از نیروهای رسمی مبارزه با تروریسم تبدیل شده است.

 

خاطر نشان می شود که مهره های عربستان سعودی در عراق که مورد حمایت کامل ریاض و سفارت سعودی در بغداد هستند، حاضر نیستند که موصل آزادسازی شود.

 

عربستان سعودی در نظر دارد که موصل به عنوان اهرم فشار علیه حکومت عراق، همچنان در اشغال داعش باشد و همواره الحشد الشعبی که تحت فرماندهی مستقیم "حیدر العبادی" فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و نخست وزیر این کشور هستند را به تروریست بودن متهم می کند.

 

طبق قانون اساسی کشور عراق، تشکیل دولت بر عهده شیعیان، ریاست پارلمان بر عهده سنی ها و ریاست جمهوری بر عهده کردها باشد. به همین دلیل، عربستان تمام تلاش خود را متمرکز به شکست کشاندن دولت حیدر العبادی کرده تا از این طریق بعثی ها و سنی ها سر کار بیایند و حلقه مفقوده داعش به زنجیره تروریسم جهانی وصل شود.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید

اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین