پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:40 - 1395/05/18

در چمدان محرمانه‌ای که همه جا با اوباماست، چه هست؟

حضور یک افسر چمدان به دست در نزدیکی باراک اوباما رئیس جمهور امریکا در هر مکانی اعم از داخل یا خارج از آن کشور، باعث جلب توجه رسانه ها شده و سؤالاتی را درباره محتوای داخل این چمدان مطرح کرده است.

کارگرآنلاین: «بیل دیلی» رئیس اسبق تشریفات نظامی کاخ سفید در کتابش در این باره می نویسد: «در این کیف، دو کتاب، یک کتابچه و یک کارت کوچک وجود دارد. یکی از این کتاب ها درباره گزینه هایی است که در صورت حمله اتمی به امریکا، می تواند به عنوان اقدامات انتقام جویانه انجام شود. کتاب دوم، درباره پناهگاه های مستحکمی است که رئیس جمهور در مواقع اضطرار می تواند به آن ها پناه ببرد.

همچنین در این کیف، یک کتابچه درباره روش های ارتباطی در وضعیت اضطراری و همچنین یک کارت کوچک وجود دارد که با ارسال رمزهای روی آن، می توان فهمید دستور شلیک بمب اتمی توسط شخص رئیس جمهور امریکا صادر شده است».

«پیت میتزیگر»، سرهنگ سابق نیروی دریایی امریکا که در دوره رونالد ریگان وظیفه حمل این چمدان را به عهده داشته است، در این باره گفت: «در آن دوره، تمرکز فراوانی داشتم؛ زیرا زمان میان هشدار و اجرا، بسیار کم بود و می بایست در هر لحظه ای آماده می بودم. بنابراین می بایست کاملا به رئیس جمهور نزدیک باشم».

«کینگستون رییف»، کارشناس امور تسلیحات، نیز در این باره گفت: «این چمدان می تواند قدرت بی نظیری را کنترل کند؛ زیرا آمریکا ۹۰۰ کلاهک هسته ای دارد که توان تخریبی هر کدام از آنها ۲۰ برابر بمبی است که در حمله به هیروشیما مورد استفاده قرار گرفت./ العالم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین